Evaluation:
Published: 06.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Pētersona – latviešu pedagoga – uzskati par didaktiskiem jautājumiem', 1.
  • Summaries, Notes 'Pētersona – latviešu pedagoga – uzskati par didaktiskiem jautājumiem', 2.
  • Summaries, Notes 'Pētersona – latviešu pedagoga – uzskati par didaktiskiem jautājumiem', 3.
  • Summaries, Notes 'Pētersona – latviešu pedagoga – uzskati par didaktiskiem jautājumiem', 4.
  • Summaries, Notes 'Pētersona – latviešu pedagoga – uzskati par didaktiskiem jautājumiem', 5.
  • Summaries, Notes 'Pētersona – latviešu pedagoga – uzskati par didaktiskiem jautājumiem', 6.
Extract

Vispārīgs mācības jēdziens

1.Didaktika, “pirmkārt, rāda, kā izlietājamas mācības darbā sistēmatiskās pedagoģiskās un modernās psiholoģijas atziņas, un, otrkārt, kā metodiski normējams skolas darbs vispār un savā tālākajā izveidojumā arī atsevišķos mācības priekšmetos”. [5.] 1

kā izlietājamas mācības darbā sistēmatiskās pedagoģiskās un modernās psiholoģijas atziņas (didaktikas saistība ar šīm zinātnēm)

kā metodiski normējams skolas darbs vispār un savā tālākajā izveidojumā arī atsevišķos mācības priekšmetos (saistība ar tagadni, priekšmetu īpatnības)

2.“Mācība ir bērna ievadīšana kultūras vērtību pasaulē, attīstot bērnā snaudošos garīgos un fiziskos spēkus, lai izglītotu personību vispārības kalpībai.” [9.]

bērna ievadīšana kultūras vērtību pasaulē (mācības materiālais uzdevums)

attīstot bērnā snaudošos garīgos un fiziskos spēkus (mācības formālais mērķis)

lai izglītotu personību vispārības kalpībai (mācību mērķis)

Mācības mērķis

3.Materiālā uzdevuma likums: “Māci tā, lai bērns iegūst zināšanas!” [9.]

lai bērns iegūst zināšanas

4.Formālā uzdevuma likums: “Māci tā, lai aug bērna fiziskie un psihiskie spēki!” [10.]

Author's comment
Atlants