Evaluation:
Published: 08.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 1.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 2.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 3.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 4.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 5.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 6.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 7.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 8.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 9.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 10.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 11.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 12.
  • Research Papers 'Bērncentrētais modelis. Valdorfpedagoģija', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Rūdolfs Šteiners    4
  Valdorfpedagoģija    4
  Valdorfskolas pamatprincipi    7
  Eiritmija    7
  Valdorfskolu organizācija    7
  Valdorfskolu padagoģiskā koncepcija    8
  Mācības    11
  Skolas bērnudārzs    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

Šteinera pedagoģiskie uzskati, pazīstami arī ar nosaukumu Valdorfpedagoģija, ir relatīvi jauni, to metodoloģiskais pamats ir Šteinera filozofisko uzskatu sistēma – antroposofija.
Taču jābilst, ka jau izsenis pastāv tendence Šteinera Valdorfpedagoģiju nodalīt no Šteinera antropozofijas kā tās metodoloģiskā pamata. Šajā ziņā svarīgi atzīmēt, ka Rūdolfs Šteiners, 1919. gadā atklājot Valdorfskolu un mierinot daļu bērnu vecāku, teicis, ka šajā skolā antropozofijas dogmas tiešā veidā nemācīšot, bet visa Valdorfskola darbosies atbilstoši antroposofiskajiem uzskatiem par cilvēku. Lai gan šis ir divdomīgs apgalvojums, tomēr antropozofija ir un paliek Valdorfpedagoģijas metodoloģija.
Antropozofija ir reliģiskas filozofijas sistēma, kuru izveidojis vācu misticists un pedagoģijas teorētiķis Rūdolfs Šteiners. Antroposofijas uzdevums ir dot cilvēkam iespēju attīstīties kā vienam veselumam, un tā uzsver, cik svarīgi ir atmodināt latento garīgo dzīvi, vingrinot prātu, pacelties pāri materiālajām lietām. Antroposofi uzskata, ka viena no garīgās attīstības atslēgām ir spēja uztvert mākslu un ka mūzikai un krāsām piemīt ārstnieciskas īpašības. Pedagoģiskā aspektā pamatjēdzieni ir cilvēka miesa, dvēsele, gars; reinkarnācija un karma; eiritmija. Šajās skolās spēcīgs uzsvars likts uz māksliniecisko jaunradi un intuitīvo domāšanu.
Rūdolfa Šteinera pedagoģijas pamatidejas meklējamas viņa pēdējā 10 lekciju ciklā, kuru viņš nolasa Holandē 1924. gadā.…

Author's comment
Atlants