-
Pedagoga loma tikumisko vērtību veidošanā vecākā vecumposma bērniem pedagoģiskajā procesā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Vērtības padagogu, psihologu un filazofu atziņās | 8 |
1.1. | Tikumisko vērtību raksturojums | 8 |
1.2. | Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās vecākās pirmsskolas vecuma bērniem | 11 |
1.3. | Pieaugušā loma tikumisko vērtību veidošanā | 20 |
1.4. | Audzināšanas metodes pedagoģiskajā procesā | 24 |
2. | Literāro darbu izmantošanas iespējas tikumisko vērtību izpratnes veidošanā | 29 |
2.1. | Pētījuma metodoloģiskais pamatojums | 29 |
2.2. | Grupas raksturojums pētījuma sākumā | 32 |
2.3. | Grupas raksturojums pētījuma beigās | 49 |
Secinājumi | 52 | |
Literatūras un citu avotu saraksts | 54 | |
Pielikumi | 56 |
Secinājumi
Pētījumā iegūtie dati ļauj izteikt vairākus pedagoģiskos secinājumus.
1. Mūsdienās par sabiedrības galveno attīstības nosacījumu vajadzētu izvirzīt garīgi bagātīgas personības veidošanu caur tautas tradīcijām un daiļliteratūru, attīstīt bērnā vispārcilvēciskās īpašības.
2. Tikumiskās audzināšanas uzdevums sniegt zināšanas par tikumību, kā arī veidot bērna paša vajadzības un motivācijas sfēru, izraisot viņā iekšējo aktivitāti, pamatojoties uz bērna vajadzībām un pārdzīvojumiem.
3. Vecākā vecumposma bērni, 5-7 gadi, ir periods, kad vislielākais uzsvars ir jāliek uz bērna vērtību apzināšanu un to izkopšanu. Tas ir socializācijas sākumposms, kad bērns iekļaujas kultūras un vispārcilvēcisko vērtību pasaulē, kad veidojas attiecības ar sava vecuma vienaudžiem un līdzcilvēkiem. Veidojas bērna attieksme pašam pret sevi, pret dabu. Notiek seviss izzināšanas process un labākais laiks tikumiskās vērtības izpratnes veidošanā.
4. Pedagoga prasme veidot saskarsmi ar bērniem un bērna audzināšana ģimenē- ir tikumiskās audzināšanas pamats. Pedagoga galvenais uzdevums, ar jēgpilnu pedagoģisko darbību iepazīstināt bērnus ar vispārcilvēcisko vērtību nozīmi, ielikt stingrus pamatus vērtību izpratnē bērna turpmākajai dzīvei. Kā arī vecākiem būtu jāņem vērā, ka bērna attīstību un izpratni par tikumiskajām vērtībām ietekmē ģimenē valdošais gars un audzināšanas stils, gan arī lietu vide, kurā bērns ikdienas uzturas
…
Darbs ir rakstīts par pedagoga lomu tikumisko vērtību veidošanā vecākā vecumposma bērniem pedagoģiskajā procesā caur pasaku. Darbā ir izmantoti 32 literatūras avoti. Aplūkota teorija no dažādu psihologu, filozofu, pedagogu skatpunkta . Detalizēts darbs ar anotāciju, ievadu( mērķiem, uzdevumiem, hipotēzi, kritērijiem), saturu. Teorētiskā daļa, metodoloģija, pētnieciskais darbs, secinājumi, literatūras avoti, pielikumi. Ar dažādām metodēm analizētas un praksē realizētas pasakas- pasakās paustās vērtības. Darbs ir novērtēts ar izcili- 10!