-
Bez vecāku gādības palikušu bērnu adaptācija bērnu namā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Adaptācijas raksturojums | 4 |
1.1. | Adaptācijas jēdziena skaidrojums | 4 |
1.2. | Adaptācijas īpatnības bērnu namā | 9 |
2. | Veiksmīga adaptācijas procesa pedagoģiskie nosacījumi | 17 |
Nobeigums | 23 | |
Literatūras saraksts | 24 |
Katram no mums dzīvē nākas piedzīvot dažādas pārmaiņas: mēs mainām dzīves un darba vietas, piedzimts, pieaug un uzsāk paši savu dzīvi bērni, dzimst mazbērni u.tml. Pārmaiņas ir neatņemama dzīves sastāvdaļa, un var teikt, ka šodienas steidzīgajā dzīves ritmā to ir aizvien vairāk. Pārmaiņas liek citādi paskatīties uz ierasto dzīves kārtību, dažkārt – pārvērtēt vērtības, pārkārtot dzīves ritmu, mainīt attieksmi. Ja pārmaiņas notiek strauji, ja tās ir negaidītas vai negatīvi ietekmē mūsu dzīves situāciju, jebkurš no mums pārdzīvo stresu un trauksmi, jūtas apdraudēts, izbijies un apmulsis. Pēkšņām izmaiņām dzīvē var būt grūti pielāgoties un cilvēki bieži vien jūtas iztukšoti, noguruši un apātiski vai gluži otrādi – kļūst viegli aizkaitināmi, agresīvi un bieži konfliktē ar citiem. Dažkārt no pārdzīvotā stresa cilvēki saslimst ar dažādām psihosomātiskām slimībām.
Tomēr, pieaugušiem cilvēkiem ir uzkrājusies zināma dzīves pieredze, psiholoģisks briedums, kas palīdz pielāgoties pārmaiņām, adaptēties jaunā situācijā.…
Neskatoties uz valstī veiktajiem pasākumiem, kam vajadzētu uzlabot bērnu stāvokli un uzlabot viņu drošību, nākas saskarties ar situācijām, kad bērnu drošības labad vai citu iemeslu dēļ bērns tiek no ģimenes izņemts vai zaudē apgādniekus. Notikušais jebkurā gadījumā ietekmē bērnu un adaptācija jaunajos apstākļos nav viegls process. Darbā skaidrots adaptācijas jēdziens, aprasktīta tās norise, sērošanas izpausmes par zaudēto un priekšnosacījumi veiksmīgākai adaptācijai jaunajos apstākļos. Pieejama darba teorētsikā daļa.
