Evaluation:
Published: 14.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Sižeta lomu rotaļas', 1.
  • Summaries, Notes 'Sižeta lomu rotaļas', 2.
  • Summaries, Notes 'Sižeta lomu rotaļas', 3.
  • Summaries, Notes 'Sižeta lomu rotaļas', 4.
  • Summaries, Notes 'Sižeta lomu rotaļas', 5.
Extract

Lomu rotaļa ir radošās rotaļas pavediens, un tā nodrošina bērna vispusīgu attīstību. Lomu rotaļai ir arī noteiktas funkcijas un tai var izdalīt noteiktas attīstības pakāpes.(1;7)
Rotaļas, ko spēlē bērni, psihologi un pedagogi dēvē dažādi- lomu sižeta, fantāzijas, imitācijas, izlikšanās vai sociālās rotaļas. Pedagoģe R. Harleja lomu rotaļas definē šādi: „Lomu rotaļas ir brīvās rotaļas, ko spēlē ļoti mazi bērni. Tas ir viens no veidiem, kā viņiem izzināt savu visumu, atdarinot apkārtējo darbības un rakstura īpašības. Savukārt psiholoģe S.Millere, raksturojot lomu rotaļas, uzsver, ka tās ir „imitācijas rotaļas, kurās bērns atsauc atmiņā un atveido sev svarīgus noteikumus, kas ietekmējuši viņa prātu un jūtas un kas kalpo par paraugu lomai. Tā ir atkārtošana.”(1;8)
Lomu sižetu rotaļu tematika var būt ļoti dažāda, taču visbiežāk tā saistīta ar bērna uztveres procesu, bērna pārdzīvojumiem un spilgtākajiem iespaidiem. Šajās rotaļās ”bērns vēlās attēlot visu novēroto un piedzīvoto gan ģimenē, gan tuvākajā apkārtnē, gan sadzirdēto pasakās. Tādejādi bērns it kā cenšas pietuvoties pieaugušo pasaulei. …

Author's comment
Atlants