Author:
Evaluation:
Published: 10.05.2021.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Leksikoloģija', 1.
  • Summaries, Notes 'Leksikoloģija', 2.
  • Summaries, Notes 'Leksikoloģija', 3.
Extract

6. uzdevums. 6.1. Dotos homonīmus iesaistiet katru vismaz 2 teikumos, atklājot tā nozīmi! 6.2. Aiz teikumiem iekavās ierakstiet homonīmu vārdu šķiru! RADU, VILKS, GANA
1. Radu – veidoju, gatavoju. (darbības vārds). Radu – radu raksti. (īpašības vārds)
Radu rakstu pamatmērķis ir paplašināt dzimtu vēstures pētniecības iespējas. Es radu savu darbu skaistu un izsmalcinātu.
2. Vilks – dzīvnieks (lietvārds). Vilks – vilks prom.(darbības vārds). Vilks apēda aitu. Šodien manu mašīnu vilks uz servisu.
3. Gana – ganīt (darbības vārds) . Gana – pietiekoši (apstākļa vārds). Gans ganīja govis. Man darba šodien bija gana.
7. uzdevums. Izsakiet savu viedokli – Vai par cilvēku var spriest pēc viņa valodas? (apm. 30 – 40 vārdi )
Par cilvēku var spriest pēc viņa valodas. Var manīt, no kurienes cilvēks nācis. Vai viņš ir audzināts. Kādā vidē vai jomā darbojas. Ar kādiem cilvēkiem, vai grupām komunicē. Cilvēki no laukiem parasti savā runā izmanto veco laiku, vienkāršrunas un sarunvalodas vārdus. Turpretim tas, kas audzis ,piemēram, aktieru ģimenē vai uzturas šajās aprindās, izmantos pārsvarā literatūras un daiļliteratūras stilus.

Author's comment
Atlants