-
Attīstītājmācīšanās idejas
Mana sapņu māja
(6 gadus veciem bērniem)
Nodarbības mērķis : Bērna personības attīstība un priekšstatu līmenī izpratne par ģeometriskām figūrām
Uzdevumi:
Bērna sensoro spēju attīstīšana,
Apkārtējās pasaules iepazīšana ar Lego palīgmateriālu palīdzību
Prasmju un iemaņu attīstīšana, izmantojot praktiskās darbošanās principu
Radošās darbības veicināšana un priekšstata veidošana par ģeometriskām figūrām
Nodarbības norise
Pirmais solis : Noskaidro- Ko tu zini ? (Par lego, mājām utt.)
Otrais solis : problēma/ uzdevums izveidot , uzcelt māju
Trešais solis: bērni ceļ māju, un skolotāja piedalās, skaidro
Ceturtais solis: secinājumi/pieredze, jaunatklājumi (bērni ir salikuši dažādas mājas)
Bērni ieraudzīs kopīgo un atšķirīgo, var veidoties telpiskuma izjūta, attīstītā būs bērna sīkā motorika, darbošanās spējas, racionāls darba vietas izkārtojums, mācās grupēt pēc krāsas, lieluma, formas
Secinājumi!
Mūsdienu straujajā tehnoloģiju attīstības laikā, attīstītājmācīšanas idejas spēj palīdzēt tās ātrāk apgūt, izprast, pielietot.
Šīs attīstītājmācīšanas idejas ir attīstošas un nepieciešamas gan skolēniem, gan skolotājiem.
Apmācības procesā nepieciešama ir gan tradicionālā apmācību sistēma, gan attīstošā apmācību sistēma.
…
Attīstošās apmācības pamatus jeb attīstītājmācīšanos 60.gadu sākumā formulēja .......... analizējot skolēnu mācību darbību - saskatot būtību nevis zināšanu un prasmju apguvē, bet bērna paša sevis kā subjekta pašizmaiņā, kur bērns ir nevis skolotāja apmācošo iedarbību objekts, bet subjekts, kurš pats mainās mācību procesā. 60.-80.gados turpinājās D.Elkoņina un V.Davidova teorijas praktiskie pētījumi skolās, kā rezultātā izveidojās teorija: .............................