-
Uzņēmuma kolektīva izpēte ar sociometrijas metodi
Uzņēmums SIA „______________” ir dibināts ______________, kas profesionāli darbojas nekustamo īpašumu tirgū. Savā neilgajā, bet pilnvērtīgajā darbības laikā firma ir iemantojusi labu reputāciju. Firmas darbinieki, strādājot šajā ekonomikas sektorā kopš 2003. gada ir guvuši pieredzi un uzkrājuši zināšanas nekustamā īpašuma jomā, kas garantē profesionālus, kvalitatīvus un likumdošanas prasībām un ētikas normām atbilstošus pakalpojumus. Visiem darbiniekiem ir augstākā izglītība, kā arī papildus iegūti sertifikāti, kas apliecina viņu kompetenci un profesionalitāti nekustamā īpašuma nozarē. SIA „__________” piedāvā plašu ar nekustamo īpašumu darījumu saistītu pakalpojumu spektru – konsultācijas, īpašuma vērtēšanu un palīdzību kreditēšanas jautājumos, kā arī nekustamā īpašuma tirdzniecību un nomu. Uzņēmumā ir nodarbināti 9 cilvēki:
valdes loceklis - nekustamā īpašuma vērtētājs,
izpilddirektors – mākleris;
vadītāja palīdze;
Finansu menedžeris;
nekustamā īpašuma vērtētājs – nekustamā īpašuma aģents;
lietvedības sekretāre – māklera asistents;
2 nekustamā īpašuma aģenti;
grāmatvede;
Šajā uzņēmumā strādāju kopš 2006. gada 23. janvāra. Savu darba pieredzi uzsāku kā sekretāra palīdze, kas man uzlika pienākumus sekot sekretāres norādījumiem un tos izpildīt. Rakstīju iesniegumus, kopēju, ievadīju datorā dažādu informāciju, gatavoju kafiju, veicu dažādus saimnieciska rakstura darbus utt., tā nostrādājot apmēram pus gadu. Šī laika gaitā pierādīju savu vēlmi un varēšanu pildīt atbildīgākus un nopietnākus darba uzdevumus. Tā kā firma darbojas nesen un arvien attīstās, firmas vadība apstiprināja savu uzticēšanos man un sāku strādāt par sekretāri, kas uzlika daudz lielāku atbildību, palielināja slodzi un pienākumu apjomu.…
Kolektīvs ir uzņēmuma kodols un no tā lielā mērā ir atkarīgs tas, vai uzņēmums plauks, vai cietīs zaudējumus un konkurētspēju. Taču kolektīvs ir veidojums, kas sastāv no atsevišķiem indivīdiem, proti, darbiniekiem. Uzņēmums ir sociāla sistēma, kuras svarīgākais elements ir cilvēks. Cilvēks ir uzņēmuma radošais gars, un viņa radošā pieeja ir pamats uzņēmuma attīstībai. Personīgā pievilcīguma jeb atraktivitātes struktūra nozīmīgi ietekmē grupas jeb kolektīva sociāli psiholoģisko klimatu. Ja grupas locekļu vidū valda simpātijas, tas pozitīvi ietekmē grupas darbību, cilvēki labprāt sadarbojas, palīdz viens otram, aizstāj, ja nepieciešams, apsveic ar panākumiem un mierina neveiksmēs. Šāda savstarpēja uzvedība sekmē grupas uzdevumu veikšanu un mērķu sasniegšanu. Turpretī savstarpējas antipātijas izraisa aizdomīgumu, neapmierinātību, ķildas un nesaskaņas, kas negatīvi ietekmē grupas darbību un uzdevumu izpildi, kā arī cilvēku pašsajūtu. Kā zināms, saspringtajā darba procesā starp darbiniekiem notiek gan konfliktsituācijas, kas izraisa neapmierinātību, nesaskaņas, gan pozitīvi sadarbību un savstarpēju sapratni un atbalstu veicinoši brīži. Ar sociometrijas palīdzību ir iespējams izpētīt cilvēku sociālās uzvedības tipoloģiju grupas darbības apstākļos, kā arī spriest par sociālpsiholoģisko grupas locekļu saderību. Ir zināms, ka sociometrijas metode ir viens no efektīvākajiem paņēmieniem mazo grupu attiecību izpētē.
