Author:
Evaluation:
Published: 13.05.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 1.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 2.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 3.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 4.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 5.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 6.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 7.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 8.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 9.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 10.
  • Research Papers 'Paraugtēla nozīme', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Paraug tēla veidošanās un tā nozīme    4
2.  Vecāki kā paraugs bērnam    5
3.  Sociālās orientācijas veidi    7
4.  Ģimenes vērtības    8
5.  Skolotājs kā paraugs    9
  Secinājumi    9
Extract

Ikviens no mums ir bijis mazs bērns, kas ir audzis un savus priekšstatus veidojis no zināmiem tēliem un to nozīmēm. Kā arī katram bērnam ir savs paraug tēls ar ko līdzināties un balstīt savas personības attīstību. „Cilvēks nepiedzimst par personību, viņš par tādu kļūst.” (J. Kolominskis, 1990) Pēc iepriekš sacītā varam secināt, ka ikviens no mums veidojas sabiedrības ietekmē. Jo sabiedrība bieži vien nosaka, personības attīstību, ar savām prasībām, ētikas, runas un uzvedības normām.
„Cilvēki paši veido savu tēlu” (J. Kolominskis, 1990 ). Ir svarīgi, lai pašizveides procesā tēls, uz kuru cilvēks tiecas, būtu piepildīts ar noteiktu tikumisku saturu. Tiecoties pēc paraug tēla „jaunie cilvēki kļūst iekšēji atraktīvāki un darbojas maksimāli augstā iespēju līmenī.” (J. Kolominskis, 1990), tas ir ļoti pozitīvi, jo bērns tiecoties pēc labāka pilnveido sevi dažādās nozīmēs.…

Atlants