Author:
Evaluation:
Published: 30.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 1.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 2.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 3.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 4.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 5.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 6.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 7.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 8.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 9.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgā psiholoģija', 10.
Extract

1.Psiholoģijas.zinātne ,tās pētīšanas metodes.
Psiholoģija ir zinātne par uzvedību un kognitīvajiem jeb domāšanas procesiem. Psiholoģijā galvenā uzmanība tiek pievērsta indivīdam, nevis sabiedrībai.
Lai gan jautājumi par domāšanu ir pastāvējuši jau kopš antīkās pasaules laikiem , kā zinātne tā izveidojās tikai XIX gadsimta vidū. Par nozīmīgu punktu tās rašanās procesā tiek uzskatīta Vilhelma Vunta 1879. gadā dibinātā psiholoģiskā laboratorija. Vārds psiholoģija grieķu valodā apzīmē - mācību par dvēseli (psihi) jeb zinātni par psihisko rosību likumiem.
Psiholoģijas priekšmeta izpratnes atšķirību būtība bija tā , ka ASV uzskatīja, ka psiholoģijai ir jāpēta cilvēka vai dzīvnieka uzvedība. Psiholoģija ir zinātne par psihes attīstību un likumsakarībām. Psiholoģija kā zinātne pastāv, jo ietver sevī pētāmo objektu, pieprasījumu un pētāmās metodes. Psiholoģijas priekšmets ir Psihe – cilvēka spēja aktīvi atspoguļot apkārtējo pasauli.
PSIHOLOĢIJAS PĒTĪŠANAS METODES :
APRAKSTOŠĀS METODES
A - Gadījumu vēstures. (var uzzināt ļoti sīku informāciju, taču tā ir subjektīva)
B – Dabiskā novērošana. (novērojumi ir ļoti precīzi, taču nav izprotami cēloņi)
C – Novērošana laboratorijā. (novērojumi ir ļoti precīzi, taču cilvēku izturēšanās šajā vidē neatbilst reālajai)
D – Aptauja un intervija. (liels informācijas apjoms, kas ļauj precīzāk apzināt pētāmo objektu, bet atbildes var būt samākslotas un nepatiesas).…

Author's comment
Editor's remarks
Atlants