Author:
Evaluation:
Published: 24.09.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 1.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 2.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 3.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 4.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 5.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 6.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 7.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 8.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 9.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 10.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 11.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 12.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 13.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 14.
  • Research Papers 'Propagandas raksturojums un tās izpausmes ar masu informācijas līdzekļu starpnie', 15.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
I.  Propagandas jēdziens un veidi    4
II.  Propagandas paņēmieni    6
III.  Propagandas izpausmes ar masu saziņas līdzekļu starpniecību    8
  Latvijas mediju vispārīgs raksturojums    8
  Propaganda ar preses starpniecību    9
  Vēsturisks ieskats propagandas izmantošanā ar preses starpniecību    10
  Radio izmantošana propagandas nolūkos    11
  Televīzijas izmantošana propagandas nolūkos    12
  Politiķu īstenotā propaganda un ietekme uz masu medijiem    13
  SECINĀJUMI    14
  Izmantotie uzziņu avoti    15
Extract

Mūsdienās masu mēdijiem jeb saziņas līdzekļiem ir milzīga ietekme uz indivīdiem, viņu uzvedību, attieksmēm, uzskatiem un to, ko mēs, informācijas līdzekļu patērētāji, vispār uzzinām par notiekošo savā pilsētā, valstī un pasaulē. Masu mēdiju ietekme uz sabiedrību ir tik liela, ka tā netiek kā īpaši izcelta un, vismaz vienkāršam cilvēkam, (protams, ne pētniekam) arī apzināta. Tieši tādēļ, ja vien tam speciāli nepievērš uzmanību, nevar objektīvi izvērtēt informācijas kvalitāti.
Masu saziņas līdzekļiem ir nenormētas iespējas manipulēt ar sabiedrisko domu un indivīdu apziņu. Savā referātā es pievērsīšos šīs manipulācijas jeb propagandas izpētei. Kaut gan pašam jēdzienam ir negatīva pieskaņa, tā ne vienmēr sabiedrību ietekmē slikti un paša jēdziena izcelsme saistās ar reliģisku uzskatu izplatīšanu. Kā piemēru var minēt Atmodas laika propagandu ar preses, televīzijas, radio palīdzību – ar mērķi vairot brīvības atbalstītāju drosmi, paļāvību, tautas ticību neatkarības atgūšanas iespējamībai.…

Author's comment
Atlants