Evaluation:
Published: 24.11.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Vispārīgā pedagoģija', 1.
  • Research Papers 'Vispārīgā pedagoģija', 2.
  • Research Papers 'Vispārīgā pedagoģija', 3.
  • Research Papers 'Vispārīgā pedagoģija', 4.
  • Research Papers 'Vispārīgā pedagoģija', 5.
  • Research Papers 'Vispārīgā pedagoģija', 6.
Extract

Brecinskas sniegtā audzināšanas jēdziena definīcija ir šāda: „Ar audzināšanu tiek saprastas sociālas darbības, ar kurām kādā noteiktā aspektā cilvēki mēģina ilgstoši uzlabot citu cilvēku psihisko dispozīciju kopumu vai arī saglabāt tā par vērtīgajiem atzītos komponentus” to pašu definīciju var definēt īsāk : „Ar audzināšanu tiek apzīmētas darbības, ar kurām cilvēki mēģina kādā noteiktā aspektā veicināt citu cilvēku personības attīstību.”
Šai definīcijai ir vairākas pamatpazīmes:
Audzināšanas darbībā vispirms jāsastopas ar diviem elementiem: audzinātāju un audzēkni. No audzinātāja audzināšanas darbība iziet un vēršas uz audzēkni. Audzinātājs audzināšanas iespaidus rada, audzēknis uzņem. …

Author's comment
Atlants