-
Miega kvalitāte
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | Literatūras apskats | 2 |
1.1. | Miega fizioloģija | 2 |
1.2. | Miega higiēna | 2 |
1.3. | Miega traucējumi | 3 |
1.4. | Miega ilgums un darbaspējas | 8 |
1.5. | Miegs un pašsajūta | 9 |
1.6. | Dienas režīms | 10 |
2. | Pētnieciskā daļa | 11 |
2.1. | Jauniešu miega ieradumi un kvalitāte | 11 |
2.2. | Jauniešu garīgās darba spējas un labsajūta | 20 |
2.3. | Medicīnas darbinieka viedoklis par jauniešu miega kvalitāti | 24 |
3. | Secinājumi | 25 |
4. | Anotācija | 26 |
5. | Anotation | 27 |
Literatūras saraksts | 28 | |
Pielikums | 29 |
Miega nozīmi cilvēka dzīvē ļoti labi izsaka latviešu tautas mīkla: kas saldāks par medu? – Miegs!
Naktij nomainot dienu, nomoda vietā iestājas miegs. Gandrīz trešo daļu dzīves mēs pavadām miegā. Tas ir dzelžains dabas likums, ko mēs nereti uztveram kā traucēkli trauksmainajās dzīves gaitās, tāpēc miegs kļūst par svarīgu dzīves sastāvdaļu un tāpēc vajadzētu rūpēties, lai miegs būtu veselīgs un kvalitatīvs.
Jau kopš seniem laikiem plašas sabiedrības interesi saistījis miegs, tā loma cilvēka dzīvē. Daudzus gadsimtus valdīja uzskats, ka miegs nepieciešams fizisko spēku atjaunošanai, pasīvai atpūtai.[1.,3]
Darba autore izvēlējās šo tēmu, jo miegs ir katra cilvēka diennakts sastāvdaļa. Guļ visi, bet liela daļa cilvēku, tai skaitā jaunieši, nepievērš pietiekamu uzmanību sava miega kvalitātei.
Darba mērķis:
Iegūt plašāku informāciju par miegu, miega fizioloģiju un tā ietekmi uz jauniešu ikdienas dzīves kvalitāti.
Darba uzdevumi:
1.Iepazīties ar literatūras avotiem par miega fizioloģiju.
2.Noskaidrot jauniešu miega ieradumus, darbaspējas.
3.Noskaidrot speciālista viedokli par miegu un tā kvalitāti.
4.Iegūto rezultātu apkopošana un analīze.…
Darbā apskatīti un izpētīti veselīga miega ieradumi un neveselīga miega sekas. aptaujāti skolēni un noskaidrotas viņu miega problēmas,rasts risinājums.
