Evaluation:
Published: 18.02.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 1.
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 2.
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 3.
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 4.
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 5.
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 6.
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 7.
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 8.
  • Research Papers 'Pablo Pikaso Rozā perioda darbu analīze un personisko izjūtu atspoguļojums tajā', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads- ieskats biogrāfijā   
  Pārskats par laika ietekmi uz gleznu saturu- vispārīgi   
  Rozā perida apskats- raksturīgākās tēmas, krāsas, kompozīcijas, līnijas   
  Laikmeta un apstākļu ietekme uz šo periodu   
Extract

Rozā periods, kurš nomainīja Zilo periodu, ilga aptuveni no 1904. līdz 1906.gadam. Šim
periodam raksturīgs dzīvespriecīgs, realitātei tuvāks krāsu lietojums, oranžo un rozā toņu
dominēšana, pretstatā vēsajām, nomācošajām krāsām, kas raksturoja iepriekšējo periodu. Šajā
periodā P.Pikaso bija attiecības ar Fernandu Oliveru, kuru viņš satika 1904.gadā. Tieši Olivera bija tā, kas ieteica māksliniekam mainīt savu gleznošanas stilu. F. Olivera bija franču māksliniece un modele, kuru varam atpazīt kā Pikaso modeli un mīļāko. Kopumā Pikaso ir uzgleznojis ap 60 Fernandas portretus. Olivera un Pikaso kopā nodzīvoja aptuveni septiņus gadus, tomēr viņu attiecības bija ārkārtīgi vētrainas un nereti pat vardarbīgas, jo kā mīļākie viņi bija ārkārtīgi greizsirdīgi.
Tieši Rozā periodā sāka sakārtoties mākslinieka dzīve, ienesot šo mieru arī mākslinieciskajās izpausmēs.Rozā perioda darbiem raksturīga izsmalcinātība un ģimeniskuma noskaņa. Pikaso sāka ekperimentēt ar tēliem, padarot tos anonīmus, atņemot tiem jebkādas personības iezīmes. Atstātas tiek tikai personas tipa galvenās iezīmes, bet persona nav atpazīstama kā individualitāte. Gleznotie subjekti drīzāk tiek raksturoti, nevis portretēti. …

Author's comment
Atlants