Author:
Evaluation:
Published: 29.04.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 1.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 2.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 3.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 4.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 5.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 6.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 7.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 8.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 9.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 10.
  • Research Papers 'Interaktīvās mācību metodes', 11.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  INTERAKTĪVĀS MĀCĪBU METODES    2
1.1.  Darbs grupās    2
1.2.  Kooperatīvā mācīšanās    5
1.3.  Prāta vētra    5
1.4.  Situāciju analīze    6
1.5.  Dialogi    6
1.6.  Diskusija    6
1.7.  Spēles    7
1.8.  Lomu spēles    7
1.9.  Radošais seminārs    7
  Semināra organizēšana    8
  Secinājumi    10
  Izmatotā literatūra    11
Extract

Mijiedarbības metode – mācību metode, kuras būtība ir sadarbība un mijietekme galvenokārt divos līmeņos: skolotājs (pasniedzējs) – skolēns (students); skolēns (students) – skolēns (students). Mācību metodes mērķis ir radīt situāciju, kurā sadarbības un mijiedarbības procesā attīstās tā dalībnieku vispusīgās intrapersonālās (personas iekšējās) un interpersonālās (saskarsmes, sociālās) prasmes un īpašības. [3.,103]
Galvenās iezīmes, kas atšķir interaktīvās metodes no tradicionālajām:
Mācību procesā nodrošina skolotāja un skolēna pozitīvu sadarbību zināšanu un prasmju apguvei;
Mācīšanās notiek darbībā;
Skolēniem ir iespēja izmantot savu pieredzi;
Tiek veicināta skolēnu patstāvīgā darbība.
Interaktīvās mācību metodes ir būtiskas izglītības mērķu īstenošanai, jo skolēni:
Kļūst aktīvi mācību procesa dalībnieki, pie tam iespējams iesaistīt visus skolēnus neatkarīgi no viņu spējām un sekmju līmeņa;
Mācās paši atrisināt nopietnus uzdevumus vai problēmas;
Mācās veidot attiecības ar klases biedriem;
Izzina savas stiprās un vājās puses, attīsta pašapziņu un objektīvu pašnovērtējumu.…

Author's comment
Atlants