-
Digitālo paaudžu interneta lietojuma atšķirības fanu kultūras ietvaros: hokeja kluba Rīgas "Dinamo" fanu kopienas gadījuma analīze
Research Papers56 Computers, Consumer Electronics, Sport, Fitness
Nr. | Chapter | Page. |
ANOTĀCIJA | 1 | |
ABSTRACT | 1 | |
IEVADS | 5 | |
1. | MŪSDIENU TĪKLA SABIEDRĪBA | 7 |
1.2. | Digitālie imigranti un digitālie iezemieši | 11 |
2. | FANU KULTŪRA | 15 |
2.1. | Sporta fanu kultūra tīkla sabiedrībā | 16 |
2.2. | Hokeja kluba Rīgas „Dinamo” fanu klubs | 18 |
3. | METODOLOĢIJA | 19 |
3.1. | Intervija | 19 |
3.1.1. | Strukturēta intervija | 20 |
3.1.2. | Daļēji strukturēta intervija | 20 |
3.2. | Kvalitatīvā kontentanalīze | 21 |
4. | DIGITĀLO PAAUDŽU ATŠĶIRĪBAS FANU KULTŪRĀ: HOKEJA KLUBA RĪGAS „DINAMO” GADĪJUMA ANALĪZE | 22 |
4.1. | Digitālie iezemieši lielu daļu no savas dzīves pavada virtuālajā pasaulē | 22 |
4.2. | Digitālie imigranti nav dzimuši digitālajā pasaulē, bet mēģina tajā adaptēties | 23 |
4.3. | Digitālie iezemieši daudz labāk par digitālajiem imigrantiem spēj orientēties un iegūt sev nepieciešamo informāciju | 24 |
4.4. | Digitālie iezemieši internetā izmanto dažādus komunikācijas rīkus | 26 |
4.5. | Sports un fanu kultūra spēj vienot dažādas paaudzes informācijas laikmetā | 27 |
SECINĀJUMI | 32 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 33 | |
PIELIKUMS | 35 |
SECINĀJUMI
Digitālās paaudzes pastāvējušas jau ilgāku laiku, lai tām izveidotos izteiktas atšķirības. Ar katru gadu cilvēki, kas dzimst piedzimst digitālajā paaudzē. Arvien jaunāka vecuma bērni sāk izmantot internetu un dažādas citas komunikāciju ierīces. Jaunā paaudze pārzina datorus un citas informācijas tehnoloģijas vairāk un spēj tām pielāgoties ātrāk, nekā vecā paaudze. Lai gan arvien vairāk tiek dzirdēts no vecākiem, ka viņu laikos bērni savu dienu pavadīja kopā spēlējoties, mūsdienās tik un tā bērni dienu pavada istabā – pie datora, spēlējot spēles, sarakstoties ar draugiem un izmantojot internetu dažādām izklaidēm.
Ne vienam vien 13gadīgam un jaunākam bērnam var redzēt rokās telefonu, kas, protams, nav viņu vecāku, bet gan pašu. Mūsdienu jaunā paaudze, digitālie iezemieši, nespēj izdzīvot bez komunikācijas ierīcēm, kas ir attīstījušās. Visas ierīces ik gadu iegūst dažādus papildinājumus un uzlabojumus un jaunieši tās atkal nomaina pret jaunām.
Kursa darba pētījuma laikā, intervējot digitālos iezemiešus, pierādījās tas, ka mūsdienu jaunieši komunikācijai labprātāk izmanto dažādas komunikācijas ierīces un informācijas tehnoloģijas, pretēji digitālajiem imigrantiem, kuri dod priekšroku reālās dzīves komunikācijai aci pret aci.
Kursa darbā tika izvirzīts mērķis, noskaidrot vai un kādas ir atšķirības starp abu digitālo paaudžu pārstāvjiem vienas fanu kultūras ietvaros. Pētījuma gaitā pierādījās tas, ka atšķirības starp abām paaudzēm pastāv tikai nedaudz. Gan digitālie iezemieši, gan digitālie imigranti izmanto internetu, kā informācijas avotu, kaut gan pierādījās arī tas, ka, protams, iezemieši to izmanto vairāk.
Prenska paaudžu iedalījums ir attīstījies līdz mūsdienām, arvien vairāk jaunieši un bērni pielāgojas digitālajai paaudzei. Digitālā pasaule attīstās ļoti ātri, līdz ar to arvien plašāk kļūst definētais vecums. Lai gan intervija ar 15 gadus veco respondenti pierādīja to, ka viņa internetu izmanto mazāk, nekā vecākie respondenti, tomēr jau 16 gadus vecās respondentes atzina, ka izmanto internetu ik dienu vairākas stundas. Šis vecums, 18-32 gadi, mūsdienās ir paplašinājies. Balsoties uz intervijām, līdz 16 gadiem, kā arī viena no imigranta intervijām tika atklāts, ka arī 4 gadus vecais mazbērns spēj orientēties internetā. Mūsdienu jaunā paaudze attīstās savādāk un viņi spēj vieglāk pielāgoties digitālajai paaudzei, nekā to spēj izdarīt pieaugušie. …
Kursa darbs komunikācijas zinātnē. Mūsdienās gandrīz ikviens lieto internetu. Tas ir kļuvis par ikdienas saziņas veidu, proti, internets tiek lietots mājās, tas tiek pieslēgts telefonos, izmantots darba vietās, skolās un citās publiskās vietās. Internets tiek izmantots 24 stundas diennaktī, cilvēki dalās savos pārdzīvojumos, dzīve vairs nav tik privāta. Arī pēc hokeja spēlēm cilvēki bieži vien dalās savos pārdzīvojumos par spēli, pārspriež to ar saviem draugiem sociālajos tīklos, kā arī publicē bildes. Cilvēki mūsdienās ir sociāli vairāk aktīvi digitālajā vidē, nevis reālajā dzīvē.