Evaluation:
Published: 05.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Sadales kanāli un mārketinga komunikācija', 1.
  • Summaries, Notes 'Sadales kanāli un mārketinga komunikācija', 2.
  • Summaries, Notes 'Sadales kanāli un mārketinga komunikācija', 3.
  • Summaries, Notes 'Sadales kanāli un mārketinga komunikācija', 4.
  • Summaries, Notes 'Sadales kanāli un mārketinga komunikācija', 5.
Extract

Sadales kanāls ir uzņēmums vai arī atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda visas starpnieka funkcijas preču virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājam.
Daļu preču realizācijas darbību ir izdevīgi nodot starpnieku ziņā, jo starpniekam, efektīvi darbojoties, ir vieglāk novadīt preces līdz mērķtirgum.
Visi dalībnieki jebkurā sadales kanālā izpilda vienu vai vairākas funkcijas:
• Pētnieciskais darbs- informācijas vākšana un apstrāde, kura nepieciešama sadales un apmaiņas procesa plānošanai;
• Preču virzīšana tirgū- reklāmas izstrāde un izplatīšana un citas mārketinga darbības;
• Kontaktu dibināšana- sakaru organizēšana un uzturēšana ar potenciālajiem patērētājiem(vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības aģentiem u.c.);
• Preču pielāgošana- darbības, kas saistītas ar preču ražošanu, montāžu un iesaiņošanu ar mērķi, lai patērētājs to adaptētu;
• Pārrunu organizēšana- pārrunas, lai vienotos par cenām un citiem līgumā paredzētiem noteikumiem ar mērķi nodot īpašumu tiesības uz precēm un pakalpojumiem;
• Preču fiziska pārvietošana- organizēt preču transportēšanu un izvietošanu noliktavās;
• Finansēšana- meklējumi iegūt un izmantot līdzekļus, lai segtu izdevumus un lai nodrošinātu sadales kanālu sekmīgu darbību;
• Riska uzņemšanās- uzņemties risku, lai sadales kanāli darbotos.

Author's comment
Atlants