Evaluation:
Published: 11.02.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 28 units
References: Not used
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 1.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 2.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 3.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 4.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 5.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 6.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 7.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 8.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 9.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 10.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 11.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 12.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 13.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 14.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 15.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 16.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 17.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 18.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 19.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 20.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 21.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 22.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 23.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 24.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 25.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 26.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 27.
  • Research Papers 'Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti', 28.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa teorētiskie aspekti    2
1.1.  Apmierinātības ar darbu jēdziens un būtība    2
1.2.  Pētījumi pasaulē    4
1.3.  Pētījumi Latvijā    8
1.4.  Apmierinātības ar darbu ietekmējošie faktori. Divu faktoru teorija    12
2.  Profesionālais stress un tā izpausmes    16
2.1.  Profesionālā stresa cēloņi    16
2.2.  Pedagogu apmierinātības ar darbu un profesionālā stresa saistība    22
Extract

Šis pētījums atklāja, ka: ir negatīva korelācija starp stresu un darbu apmierinātību; sievietes ziņo par augstu trauksmes līmeni un depresiju, kas veido zemu darba apmierinātības līmeni. Rezultāti ievērojami atšķiras no vīriešiem kolēģiem. Pedagogiem ar pilnvarām rezultāts būtiski atšķīrās no pedagogiem bez tām. Akadēmiskais amats vai fakultātes veids nerada būtiskas atšķirības starp skolotāju viedokļiem.
Kopumā var vērtēt, ka skolotāju un pedagogu apmierinātībai ar darbu ir saikne. Nevar izdalīt atsevišķi stresa riska faktoru no motivācijas kvalitātīvi vadīt darba stundas. Ja pretī skolotājs nesaņem pienācīgu atdevi vai uzslavas no skolas vadības, motivācija zudīs. Tāpat arī jāraksturo stresa faktoru apļa cikls, kur svarīgākais ir pirmais posms - risku identifikācija un to novēršanas pasākumi. Šādā ceļā iespējams maksimāli samazinār stresa biežumu pedagogu vidū, ko, kā rāda pētījumi, tad gandrīz katru dienu tiem jāsaskaras ar šo parādību. Nodrošinotpienācīgu darba vidi un apstākļus, pedagogi pienācīgi un atbildīgi pilda savus darba pienākumus. Līdz pat 98% pedagogu, neraugoties uz stresa apstākļiem turpina apzinīgi pildīt pienākumus, lai gan motivācijas un apmierinātības ar darbu līmenis pazeminās.

Author's comment
Atlants