Author:
Evaluation:
Published: 29.11.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Attīstības psiholoģija - personības un psihes attīstība', 1.
  • Summaries, Notes 'Attīstības psiholoģija - personības un psihes attīstība', 2.
  • Summaries, Notes 'Attīstības psiholoģija - personības un psihes attīstība', 3.
  • Summaries, Notes 'Attīstības psiholoģija - personības un psihes attīstība', 4.
  • Summaries, Notes 'Attīstības psiholoģija - personības un psihes attīstība', 5.
  • Summaries, Notes 'Attīstības psiholoģija - personības un psihes attīstība', 6.
  • Summaries, Notes 'Attīstības psiholoģija - personības un psihes attīstība', 7.
  • Summaries, Notes 'Attīstības psiholoģija - personības un psihes attīstība', 8.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Kādi spēki virza psihes attīstību (kas ietekmē psihes virzību)?   
2.  Ko sevī ietver personība, kas attīstās personībā?   
3.  Ko par attīstību ir traktējis E.Eriksons?   
4.  Ko nozīmē psihes attīstības vecumposmi?   
5.  Freida koncepcija par attīstību   
6.  Kas ir jaunveidojumi un krīzes?   
7.  Vigotska attīstības zonas?   
Extract

ES attīstībā nozīme ir:
1. sevis atdalīšanai no mātes,
2. sevis pazīšanai spogulī,
3. sava ķermeņa daļu, priekšmetu piederības apzināšanai,
4. dzimuma identitātes apzināšanai,
5. savas sociālās lomas meklēšanai ar lomu rotaļu palīdzību,
6. „nozīmīgo citu” dotajam vērtējumam,
7. „mēs un es” mijiedarbībai.
Psihologi ES veidošanos saista arī ar šādām problēmām:
1. ES tēlus un pārejas vecums;
2. ES tēla stabilitāte (jo vecāks cilvēks, jo stabilāks ES);
3. ES viengabalainība;
4. ES tēla raksturojuma mainīšanās.
ES attīstībā noris:
1. identitātes ES jeb patības attīstība,
2. sociālā ES attīstība (savu ES saista ar cilvēkiem apkārt, mācās sevi uztvert kā grupas locekli),
3.pašcieņas veidošanās (V. Džeimsa pašcieņas formula: pašcieņa=panākumi, sasniegumi/pretenziju līmenis),
4. paškontroles veidošanās (veidojas no pašcieņas līmeņa).

Author's comment
Atlants