-
AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | A/S Rīgas piena kombināts darbības apraksts | 4 |
2. | Mārketinga vides un situācijas analīze | 5 |
2.1. | Mārketinga vides analīze | 5 |
2.1.1. | Iekšējā vide | 5 |
2.1.2. | Ārējā mikrovide | 6 |
2.1.3. | Ārējā makrovide | 7 |
2.2. | SVID analīze | 9 |
2.3. | Nozares analīze | 12 |
2.3.1. | Bostonas konsultantu grupas matrica | 12 |
2.3.2. | General Electric modelis | 14 |
2.4. | Konkurences analīze | 15 |
2.4.1. | Vispārējā konkurentu analīze | 15 |
2.4.2. | Portera piecu spēku modelis | 18 |
2.5. | Tirgus ietilpības novērtēšana | 21 |
3. | Mārketinga mērķi, stratēģijas un programma | 22 |
3.1. | Segmentēšana | 22 |
3.2. | Mērķtirgus noteikšana | 23 |
3.3. | Pozicionēšana | 24 |
3.4. | Pircēju rīcības modelis | 25 |
3.5. | Uzņēmuma “Veiksmes atslēga” | 28 |
3.6. | Uzņēmuma misija, mērķi, stratēģija | 28 |
3.7. | Rīcības plāns misijas īstenošanai 1 gadam | 29 |
Secinājumi | 31 | |
Priekšlikumi | 32 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 33 |
Šajā kursa darbā veikta uzņēmuma A/S Rīgas piena kombināts (vēlāk tekstā sastopams kā RPK), mārketinga vides, konkurences un nozares analīze, kā arī stratēģiju noteikšana un darbības plānošana.
Piena pārstrādes un ražošanas nozarē darbojas daudz uzņēmumu, taču diezgan spilgti iezīmējas līderi, tāpēc darbā viegli pielietot tirgzinību kursa laikā apgūtās analīzes un vērtēšanas metodes. RPK ir līderis šajā nozarē.
Pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā īpaši aktuāla kļūst Latvijas uzņēmumu konkurētspēja savā, Eiropas un pasaules tirgū. RPK ir viens no uzņēmumiem, kas varētu izpildīt visus ES standartus un prasības, lai nostiprinātos ne vien Latvijas, bet arī visas Eiropas tirgū.
No tā arī izriet darba mērķi noskaidrot RPK vietu, situāciju un spēku tirgū Latvijā un prognozēt tālāku uzņēmuma attīstību nākotnē.
Tirgus pētījumi veikti Latvijas tirgū, netieši pievēršot uzmanību attīstībai potenciālajā Eiropas tirgū.
Uzdevumi – ar dažādu tirgus pētīšanas metožu palīdzību konstatēt uzņēmuma vietu tirgū un vidi ap to (Bostonas Konsultantu grupas matrica, General Electric modelis, Portera piecu spēku modelis, vispārējā konkurences analīzes metode u.c.). Noskaidrot konkurences draudus, analizēt patērētāju rīcību tirgū un mārketinga vidi. Kā arī konstatēt RPK spēku, kas virza uzņēmumu uz attīstību un trūkumus, kas to kavē. Pēc situācijas novērtēšanas seko stratēģiju un rīcības plāna ieteikumi, kas uzņēmumam varētu palīdzēt novērst trūkumus un veicināt attīstību.…
A/S "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana - iekļauts saturs, ieevads, pētījumu izklāsts, secinājumi un priekšlikumi, izmnatotās literatūras saraksts, atsauces. Mikro, makro vides analīze, nozares analīze (arī Portera 5 spēku mod), Konkurences analīze (arī Boatonas matrica, GE modelis), tirgus ietilpības novērtēšana, SVID, segmentēšana, mērķtirgus noteikšana, veiksmes atsleģa, pircēju rīcības modelis, misija, mērķi, stratēģija, rīcības plāns, 32.lpp. lielisks kursa darbs ar novērtējumu - teicami.
