Author:
Evaluation:
Published: 24.02.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Not used
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 1.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 2.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 3.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 4.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 5.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 6.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 7.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 8.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 9.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 10.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 11.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 12.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 13.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 14.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 15.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 16.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 17.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 18.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 19.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 20.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 21.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 22.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 23.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 24.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 25.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 26.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 27.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 28.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 29.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 30.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 31.
  • Research Papers 'AS "Rīgas piena kombināts" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības p', 32.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  A/S Rīgas piena kombināts darbības apraksts    4
2.  Mārketinga vides un situācijas analīze    5
2.1.  Mārketinga vides analīze    5
2.1.1.  Iekšējā vide    5
2.1.2.  Ārējā mikrovide    6
2.1.3.  Ārējā makrovide    7
2.2.  SVID analīze    9
2.3.  Nozares analīze    12
2.3.1.  Bostonas konsultantu grupas matrica    12
2.3.2.  General Electric modelis    14
2.4.  Konkurences analīze    15
2.4.1.  Vispārējā konkurentu analīze    15
2.4.2.  Portera piecu spēku modelis    18
2.5.  Tirgus ietilpības novērtēšana    21
3.  Mārketinga mērķi, stratēģijas un programma    22
3.1.  Segmentēšana    22
3.2.  Mērķtirgus noteikšana    23
3.3.  Pozicionēšana    24
3.4.  Pircēju rīcības modelis    25
3.5.  Uzņēmuma “Veiksmes atslēga”    28
3.6.  Uzņēmuma misija, mērķi, stratēģija    28
3.7.  Rīcības plāns misijas īstenošanai 1 gadam    29
  Secinājumi    31
  Priekšlikumi    32
  Bibliogrāfiskais saraksts    33
Extract

Šajā kursa darbā veikta uzņēmuma A/S Rīgas piena kombināts (vēlāk tekstā sastopams kā RPK), mārketinga vides, konkurences un nozares analīze, kā arī stratēģiju noteikšana un darbības plānošana.
Piena pārstrādes un ražošanas nozarē darbojas daudz uzņēmumu, taču diezgan spilgti iezīmējas līderi, tāpēc darbā viegli pielietot tirgzinību kursa laikā apgūtās analīzes un vērtēšanas metodes. RPK ir līderis šajā nozarē.
Pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā īpaši aktuāla kļūst Latvijas uzņēmumu konkurētspēja savā, Eiropas un pasaules tirgū. RPK ir viens no uzņēmumiem, kas varētu izpildīt visus ES standartus un prasības, lai nostiprinātos ne vien Latvijas, bet arī visas Eiropas tirgū.
No tā arī izriet darba mērķi noskaidrot RPK vietu, situāciju un spēku tirgū Latvijā un prognozēt tālāku uzņēmuma attīstību nākotnē.
Tirgus pētījumi veikti Latvijas tirgū, netieši pievēršot uzmanību attīstībai potenciālajā Eiropas tirgū.
Uzdevumi – ar dažādu tirgus pētīšanas metožu palīdzību konstatēt uzņēmuma vietu tirgū un vidi ap to (Bostonas Konsultantu grupas matrica, General Electric modelis, Portera piecu spēku modelis, vispārējā konkurences analīzes metode u.c.). Noskaidrot konkurences draudus, analizēt patērētāju rīcību tirgū un mārketinga vidi. Kā arī konstatēt RPK spēku, kas virza uzņēmumu uz attīstību un trūkumus, kas to kavē. Pēc situācijas novērtēšanas seko stratēģiju un rīcības plāna ieteikumi, kas uzņēmumam varētu palīdzēt novērst trūkumus un veicināt attīstību.…

Author's comment
Atlants