Author:
Evaluation:
Published: 24.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 1.
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 2.
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 3.
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 4.
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 5.
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 6.
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 7.
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 8.
  • Research Papers 'Temperaments. Četru tipu salīdzinājums', 9.
Extract

TEMPERAMENTS- noturīgs individuālo psihodinamisko īpašību kopums. Temperaments raksturo psihisko procesu un stāvokļu norises formāli dinamisko pusi. Tas nosaka nevis psihisko parādību saturu, bet tikai to, kādā ritmā, tempā, intensitātē, stilā noris šīs parādības. Nedrīkst reducēt temperamentu uz fizioloģiskām parādībām. Personības veidošana harmonizē organisma dzīvības procesu norises ar psihes procesu dinamikas palīdzību .Temperaments ir cilvēka psihiskās darbības formāli dinamisko pazīmju vispārināšanās pēc organisma likumiem. Personības veidošanā pamatā ir savstarpēji saistīto fizisko un fizioloģisko īpašību kopums, kas nostiprinās ar pārmantojamības palīdzību. Tādā mērā, kādā izdodas apzināti veicināt psihes darbības un ķermeņa darbības dinamikas saskaņošanas procesu, kā arī personības veidošanas harmonizāciju ar sociāli derīgu rakstura īpašību veidošanos , var runāt par personības izkopšanu.
Raksturojot personības veidošanos no psiholoģijas viedokļa , praksē nodala 3 galvenos aspektus: 1) vispārējā psihiskā aktivitāte. Tās virzību un kvalitāti nosaka personības īpatnības ( intereses, attieksmju un motīvu kompleksi, arī raksturs );
2)kustību jeb motoriskā aktivitāte, kas būtībā ir pirmās sastāvdaļa, bet to atsevišķi nodala, ievērojot motorikas sevišķo nozīmi psihisko stāvokļu aktualizācijā, kā arī iespēju ļoti tieši novērot šo aktivitātes daļu;
3) vispārīgā emocionalitāte, kas ietver jūtu, emociju un garastāvokļa rašanos, norises un izbeigšanās dinamiskās īpatnības.…

Author's comment
Atlants