11. SAJŪGA IZVĒLE UN PĀRBAUDE.
Izvēlamies ciešo atloku sajūgu, kas savienos reduktora lēngaitas vārpstu ar izejas vārpstu.
Uz lēngaitas vārpstas darbojās moments T2 = 472,2 N * m .
Vārpstas griešanās frekvence n2 = 199,1 min-1 . Vārpstas diametrs d2 = 45 mm
Aprēķina moments
Tapr = k * T2, N * m
kur k = 1,5 – koeficients, kas ievēro ekspluatācijas apstākļus;
Tapr = k * T2 = 1,5 * 472,2 = 708,3 N * m
Pieņemam Ciešo atloku sajūgu pēc GOST 20761-75 ar šādu raksturojumu :
T = 1000 N* m – nominālais griezes moments;
Izvēlamies sajūgu bez urbumiem priekš vārpstām un izvirpojam paši urbumus ar vienādu diametru
d = 43 mm
Sajūga izmēri:
D = 180 mm;
L = 170 mm;
l = 82 mm.
Dp = 135 mm
…
Reduktora piedziņas mehānisma pilnīgs aprēķins: Uzdevums: pārvadīt griezes momentu no elektromotora caur ķīļsiksnas pārvadu un reduktoru. Uzbūve: proektējamais piedziņas mehānisms sastāv no elektromotora, ķīļsiksnas pārvada, vienpakāpju zobrata reduktora un sajūga. Reduktoram ir viena pakāpe, tā ir slipzobu cilindriskie zobrati. Darbības princips: griezes momentu pārvada caur ķīļsiksnu uz reduktora pirmo vārpstu, no tās uz slīpzobu cilindrisko zobratu, tālāk caur pirmās vārpstas zobratu uz otru cilindrisko slīpzobu zobratu, tālāk no otrā zobrata uz otro vārpstu, tālāk caur otro vārpstu uz sajūgu. Darbā autors apskata: elektromotora izvēli, pārnesuma skaitļa noteikšanu, jaudas, griešanās frekvences un griezes momenta aprēķinu visām vārpstām, siksnas pārvada aprēķins, pārvada stiprības aprēķins, ritgultņu izvēle, vārpstas projekta aprēķins, sajūga izvēle, u.c.
