Author:
Evaluation:
Published: 25.11.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Kontentanalīze', 1.
  • Summaries, Notes 'Kontentanalīze', 2.
Extract

Kontentanalīze saspridzina pētnieka uzmanību uz ziņas satura, par ko tur tiek runāts. Darbībā tas nozīmē, ka pirmais solis kontentanalīzes veikšanai mums jāizgatavo vārdnīcu, kur mūsu novērojumi iegūs nosacītību un būs attiecināta pie noteiktās klases.
Mums jāparedz ne tikai pieminēšanu(kurus mēs satiksim), bet arī to elemetu kontekstuālo izmantošanu, tam mums jāizstrādā detalizētu novērtēšanas likumu sistēmu(katrā gadījumā izmanto).
Visgrūtakais uzdevums ir nepieciešamība pierakstīt konkrēto atzīmju atslēgas minēšanu(kad, mums jāizlemj, vai dotais minējums ir negatīvā vai pozītivā nozīmē).
Ir vairāku veidu metodes, kas atvieglina šādu lēmumu pieņemšanu. Pazīstamākie ranžešanas veidi: Q – šķirošana un pāru salīdzīnāšanas skalēšana(intensitāte).
Q – šķirošana izmanto stingru izvietošanu no 9 punktiem. Punkts viens – minimālā mērāmās pazīmes intensitātes pakāpe, deviņi – maksimālās intensitātes pakāpe. Mērķis: vienkārša ranžēt. Vārdu un frāžu intesitāte jāiekļaujās normālajā sadalījuma rāmjos. Pāru salidzināšanas skalešanas metode: katrs gadījums secīgi pa pāriem tiek salidzināts ar visiem citiem gadījumiem, un tajā pat laikā arbitram jānolemj kādi no vārdiem(frāzēm) katrā pārī ir „stiprāki”(intensīvi). …

Author's comment
Atlants