-
AS "Latvenergo" realizētās mārketinga vadīšanas funkcijas un to pilnveidošana
Nr. | Chapter | Page. |
ATTĒLU SARAKSTS | 3 | |
IEVADS | 4 | |
1. | MĀRKETINGA VADĪŠANAS FUNKCIJAS | 5 |
1.1. | Plānošanas funkcija | 6 |
1.2. | Organizēšanas un koordinēšanas funkcija | 7 |
1.3. | Kontroles funkcija | 7 |
2. | A/S LATVENERGO | 8 |
2.3. | Plānošanas funkcija | 9 |
2.2. | Organizēšanas un koordinēšanas funkcija | 11 |
2.3. | Kontroles funkcija | 12 |
SECINĀJUMI | 13 | |
INFORMĀCIJAS AVOTI | 14 |
SECINĀJUMI
Kopsavilkumā, varam spriest, ka marketinga funkcijas ir viens no galvenajiem pamatelementiem veiksmīgai uzņēmuma pastāvēšanai. Mūsdienās, ir grūti iedomāties uzņēmumu bez mārketinga, jo katra nianse, katra darbība uzņēmumā, parāda, cik konkurētspējīgs un stabils uzņēmums spēs būt un cik lielu mērķauditoriju uzrunās.
A/S Latvenergo, ļoti veiksmīgi spēj izmantot šīs funkcijas savā labā, lai spētu noturēt stabilu un konkrētspējīgu uzņēmumu tirgū. Katra pareizi izpildīta funkcija dod papildus iespējas un, protams, arī papildus ienākumus. Ja pareizi izmanto mārketingu, tad ir iespēja pacelt uzņēmumu, pat no visszemākā līmeņa un viss grūtākā starta.
Katram nozarei ir pilnveidošanās iespējas, arī mārketinga funkcijas ir iespējams pilnveidot un attīstīt vēl sekmīgākai darbībai. Ir jāattīstās it visā un jameklē plašāks iespēju loks.
Mūsuprāt, šo funkciju pilnveidošana ir atkarīga no tā, cik katrs uzņēmums, ir gatavs sevi parādīt tirgū. Ir japieverš lielāka uzmanība tieši patērētāju vēlmēm. Tas palīdzēs veikt precīzākas analīzes un saprast, kas īsti ir nepieciešams sabiedrībai un uz ko ir jāliek lielāks uzsvars. Ir jāpieverš lielāka uzmanība aptaujām, jāanalizē patērētāju viedokļi, jabūt ciešā saskarsmē ar patērētājiem. Paterētāji ir tie, kas palīdz pastāvēt lielākai daļai uzņēmumu.…
Mūsdienās, uzņēmums bez mārketinga aktivitātēm un stratēģijas nevar pastāvēt. Mārketings ir galvenais, kas ļauj uzņēmumam pastāvēt tirgū un cīnīties ar konkurenci. Lai šī cīņa būtu veiksmīga ir nepieciešams izveidot rīcības plānu, to kontrolēt un analizēt līdz veiksmīga rezultāta sasniegšanai. Mārketinga vadības pamatnoteikumi jeb funkcijas, palīdz virzīt preci vai pakalpojumu tirgū, lai sasniegtu uzņēmumam izvirzītos mērķus. Agrāk mārketings nebija tik populārs un vitāli nepieciešams uzņēmuma pastāvēšanai tirgū, bet uzlabojoties tehnoloģijām un attīstoties tendencēm, sāk parādīties arvien lielāka konkurences. Lai cīnītos ar konkurenci, katram uzņēmumam ir nepieciešams izstrādāt savu mārketinga plānu, kas palīdzēs preci vai pakalpojumu padarīt pievilcīgāku mērķa tirgum. Daudz darba nepieciešams ieguldīt klientu, konkurentu un mērķauditorijas izpētei. Ar labu mārketingu, var panākt daudz, galvenais ir atrast pareizo pieeju un nišu uzņēmuma darbībai. Katram uzņēmumam ir savas stiprās un vājās puses, mārketinga aktivitātes ļauj padarīt redzamākus pozitīvos aspektus un notušēt nevēlamo. Pirms neilga laika Latvijā tika atvērts elektroenerģijas tirgus, kur ilgu laiku uzņēmums Latvenergo bija monopoluzņēmuma statusā. Atveroties tirgum, ir interesanti vērot kā šis uzņēmums reaģē uz situāciju un plāno sacensties ar konkurentiem klientu piesaistei. No pieejamajiem informācijas avotiem ir iespējams izanalizēt vai uzņēmuma mārketinga vadība ir pietiekami spēcīga, lai saglabātu stabilitāti elektroenerģijas tirgū.
Pdf formāts. Izmantota viena atsauce.