-
Sliežu ceļu ierīkošana un ekspluatācija
| Nr. | Chapter | Page. |
| 1. | Kapitāla remonta periodiskuma aprēķināšana | 3 |
| 1.1. | Ceļa virsbūves tipa un sliežu tipa noteikšana,atkarībā no iecirkņa kravslodzes | 3 |
| 1.2. | Atkarība no sliežu ceļa virsbūves tipa un iecirkņa kravslodzes noteikt starpremontu tonnāžu | 5 |
| 1.3. | Izejot no starpremontu tonnāžas un dzelzceļa distancējas perspektīvās kravslodzes noteikt remonta veikšanas termiņu | 6 |
| 2. | Sliežu ceļa kapitālā remonta pamatdarbu organizēšana | 7 |
| 3. | Darbu vietas noteikšana tehnologiskajā ‘’logā’’ | 8 |
| 3.1. | Darbu vietas noteikšana tehnologiskajā ‘’logā’’ aprēķini | 8 |
| 3.2. | ‘’Loga’’ nepieciešamā ilguma noteikšana | 8 |
| 3.3. | Nepieciešamais laiks jauna sliežu režģa ielikšanai ar inventāra sliedēm | 10 |
| 3.4. | Laiks sliežu ceļa sakārtošanai darbderīgā stāvoklī | 10 |
2. Sliežu ceļa kapitālā remonta pamatdarbu organizēšana.
Sliežu ceļa kapitālo remontu veic atbilstošu darbu organizēšanas projektam, iekļaujot tehnoloģiskos procesus.
Veicos kapitālo remontu mašīnu un mehānismu tipu izvēlas atkarībā no sliežu ceļa virsbūves raksturojuma ( pirms un pēc remonta) un atkarībā no izpildāmo darbu sastāva.
Dzenošā mašīna katrā komplektā ir sliežu licējceltnis, kas uzdod tempu visai mašīnu virknei.
Kursa darbā paredzēts posma ceļa kapitālais remonts liekot tajā 1.sadaļā
izvēlēto sliežu ceļā virsbūves tipi un pieņemtas šādas mašīnas darbu veikšanai tehnoloģiskajā “logā”;
- sliežu ceļu izjaukšanai un ielikšanai – licējceltņi УК-25/9 (posmi 25,0 m);
- sliežu ceļa gareniskā un šķērsprofila iztaisnošanai; lāgošanai pablīvēšanai un apdarei –UNIMATS;
- balasta šķembu pārvadāšanai, mehanizētai izkraušanai ar dozēšanu un nolīdzināšanu – hoperdozators CNII- DV3;
- balasta attīrīšanai mašīna RM .
…
Sliežu ceļa virsbūves tipa izvēle un ceļa remonta kalendārā grafika izstrādāšana. Sliežu ceļu virsbūves īpaši smagais tips no R-75 tipa sliedēm paredzēts dzelzceļa līnijām ar visaugstāko pārvadājamu slodzi. Nenorūdītas R-75 tipa sliedes izmanto ja kravas slodze ir no 50 līdz 80 milj.tkm/km bruto gadā, bet pilnīgi rūdītas sliedes – ja kravas slodze vairāk kā 80 milj. tkm/km bruto gadā. Tātad izvēlētais sliežu ceļa virsbūves tips ir īpaši smagais tips no R-75 pilnīgi rūdītām sliedēm. Veicot sliežu ceļu virsbūves kapitālremontu ieliekamo tipu virsbūves nosāka pēc tabulas 2. Ceļa virsbūves tips pēc 2.tabulas ir īpaši smagais.
Grafika nav.











