Author:
Evaluation:
Published: 19.03.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Used
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 1.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 2.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 3.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 4.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 5.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 6.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 7.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 8.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 9.
  • Research Papers 'Vispārīgā, pirmskolas un skolas pedagoģija', 10.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads. Audzināšanas uzdevumi un saturs    3
  V. Suhomļinska audzināšanas definīcija    4
  Mans audzināšanas skaidrojums    6
  Mans audzināšanas mērķis    8
Extract

V. Suhomļinska audzināšanas definīcija.


V. Suhomļinska galvenais audzināšanas mērķis ir nevis izaudzināt bērnu, kas mācās uz pieci un četri, bet gan Cilvēku. V. Suhomļinskis ar savu pieredzi un teorētiskajiem darbiem pamato nepieciešamību ieaudzināt cilvēciskumu, labsirdību, atsaucību, patiesību un smalkjūtību, kā arī veidot tādas īpašības kā prasmi saskatīt ļaunumu, nepatiesību un negodīgumu.
Tikumības ieaudzināšana turklāt nesaraujami saistīta ar audzināšanas procesa rūpīgu organizēšanu, ar augstas emociju kultūras ieaudzināšanu bērnos.. Ar parastā, ikdienišķā starpniecību Suhomļinskis parādīja bērniem cilvēka dvēseles bagātību, ar pārdzīvojumu palīdzību veidoja viņos tikumību.
V. Suhomļinskis raksta: “’Es mācīju zēnus un meitenes uzklausīt vecāku cilvēku teikto, lasīt viņu acīs domas un jūtas, dziļi pārdzīvot visu to, kas viņus saviļņo un satrauc. Man sagādāja lielu prieku tas, ka tieksme iepazīt cilvēka dvēseli padara cildenas zēnu un meiteņu jūtas.”’

Author's comment
Atlants