-
Jauna pasniedzēja pedagoģiskā darbība vidējā profesionālā mācību iestādē
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Jauniešu vecumposma raksturojums | 4 | |
Jauniešu psihiskās attīstītības raksturojums | 4 | |
ES attīstība jauniešiem | 5 | |
Jauniešu kognitivās attīstības raksturojums | 9 | |
Jauniešu emocijas un jūtas | 10 | |
Jauniešu saskarsmes raksturojums | 12 | |
Mūsdienu pedagogs | 13 | |
Protams, ļoti būtiski ir iepazīt jauniešus un viņu vajadzības, uzvedības īpatnības, taču tik pat ir būtiski noskaidrot, kādam tad vajadzētu būt pedagogam, ko sagaida skolēni, lai veidotu pozitīvu saskarsmi. Turpmāk aprakstīšu dažus ieteikumus, kurus apraksta L. Žukovs par mūsdienīga skolotāja prasībām | 13 | |
Ieteikumi, kuri būtu jāņem vērā mūsdienu pedagogam | 13 | |
Skolotājs kā skolēna sadarbības partneris | 15 | |
Mācību stundas organizācija | 18 | |
Mūsdienu mācību stundai izvirzāmās didaktiskās prasības | 20 | |
Apmācība un skolēnu praktisko iemaņu vērtēšana | 22 | |
Secinājumi | 26 | |
Izmantotā literatūra | 27 |
Mana darba tēma ir ‘’Jauna pasniedzēja pedagoģiskā darbība vidējā profesionālā mācību iestādē’’. Darba mērķis – pasniedzēja saskarsmes veidošana ar audzēkņiem. Tā kā pats strādāju par pasniedzēju šāda veida skolā, tad man šķita interesanti un arī aktuāli aplūkot, kas ietekmē un ko vajadzētu vai nevajadzētu ņemt vērā jaunajam pasniedzējam strādājot ar jauniešiem vidējā profesionālā mācību iestādē.
Savā darbā aplūkošu dziļāk aspektus, kas jaunajam pasniedzējam un līdz ar to arī man varētu palīdzēt un ietekmēt saskarsmes veidošanu starp pasniedzēju un audzēkņiem.
Vairāk uzmanības pievērsīšu tādiem aspektiem – pusaudžu vecumposma īpatnībā, lai labāk izprastu, kas ir nepieciešams audzēkņiem šajā periodā. Tāpat ar literatūras palīdzību dziļāk iztirzāšu aspektus un prasības, kas pašam pedagoga būtu jāievēro un ko no viņa sagaida skolēni, lai varētu veidoties saskarsme. Savukārt, aplūkojot mācību stundas organizāciju, sasaistīšu aspektu no savas reālās pedagoģiskās darbības, kas attiecas uz saskarsmes veidošanu starp pasniedzēju un audzēkņiem.
Kopumā no literatūras izmatošu Albrehta Dz. grāmatu Didaktika, Balsons M. Kā izprast klases uzvedību., Beļickis I. Vērtīborentētā mācību stunda, Svence G. Attīstības psiholoģija un Žukovs L. Ievads pedagoģijā.…
Darbā ir detalizēti aprakstīts jauniešu vecumposms, ieteikumi mūsdienu pedagogiem strādājot ar jauniešiem, kā arūi mācību stundas organizācijas un vērtēšanas principi.
