Author:
Evaluation:
Published: 18.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 1.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 2.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 3.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 4.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 5.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 6.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 7.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 8.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 9.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 10.
  • Summaries, Notes 'Kā es varu palīdzēt bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?', 11.
Extract

Mīts: Ja ir bojātas smadzeņu šūnas, tās ir mirušas un nekad neatjaunojas.

Visiem bērniem smadzenes nobriest pašas no sevis, bet ar papildu stimuliem var paātrināt smadzeņu nobriešanu un funkcijas, arī attīstīt kompensējošas funkcijas tām šūnām vai šūnu grupām, kas nedarbojas bērniem ar smadzeņu traucējumiem. Visu mūsu smadzenes ir attīs­tāmas un visā dzīves laikā, jo tajās smadzeņu šūnas gan pakāpeniski iet bojā, gan var veido­ties jaunas nervu šūnu kombinācijas un zināmā posmā kompensēt tās, kas zudušas skābek­ļa trūkuma vai traumu dēļ. Bojātās šūnas ne vienmēr ir mirušas. Tām pietiek ar nelielu skā­bekļa daudzumu vairākus mēnešus, gaidot barības vielu pieplūdumu.

Var veidoties jauni nervu "ceļi", un kāds atveseļots rajons smadzenēs zināmā laikā var tikt uztrenēts jauniem uzdevumiem. Tas līdz šim nebija zināms! Tāpēc arī valdīja pesimisms par attīstības iespē­jām bērniem ar smadzeņu bojājumiem.

> bērna vajadzību uzklausīšana, lai attiecības veidotos pēc iespē­jas harmoniski;

> visa veida stimuli un pārdzīvojumi, ko sniedz redze, dzirde, tauste, motorika, bet tikai atbilstošās devās un tādā veidā, ko bērns pacieš un kas viņam patīk.
Ieejot 21.gadsimtā visās dzīves jomās tiek ievestas un pielietotas vismodernākās tehnoloģijas, ar kurām spēs strādāt tikai garīgi un fiziski veseli cilvēki. Taču daudzu nākamo speciālistu, patlaban bērnu, veselības problēmas ir ļoti nopietnas. To apstiprināja arī 3. Pasaules latviešu ārstu zinātniskā konference. Arvien biežāk tiek konstatētas sirds asinsrites, nervu un elpošanas sistēmu saslimšanas, bet gremošanas orgānu diskinēzijas, stājas traucējumi un tuvredzības ir parasta parādība skolā.…

Author's comment
Atlants