Author:
Evaluation:
Published: 19.10.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Ētisko principu ievērošana reklāmā un/vai mārketinga pētījumos', 1.
  • Essays 'Ētisko principu ievērošana reklāmā un/vai mārketinga pētījumos', 2.
Extract

Bieži vien uzņēmēji maldīgi uzskata, ka viss atļautais ir arī ētisks. Ne viss legālais ir ētisks. Ētika nav tikai likumu un rīkojumu ievērošana. Var gadīties, ka rīcība ir atļauta, legāla, taču neētiska.
Nereti patērētāju pievilināšanai tiek izmantota reklāma, bet tā neievēro ētikas principus, nav godīga pret auditoriju, piemēram, TV Shop kādā no reklāmām tiek reklamēts dauzdfunkcionāls katls, kurā vienlaicīgi var cept kartupeļus un sautēt zivis. Reklāmā izmantotais katls ir lielāks un jaudīgāks, nekā tas, kas tiek piedāvāts patērētājam un potenciālie pircēji notic tam, ko redz un iegādājas preci. Vai vēl viens no šobrīd populāriem trikiem ir reklāmas skaļāka atskaņošana, nekā Jūsu izvēlētais skaļums kādai no pārraidēm TV vai radio, kad reklāma vienkārši tiek ieskaņota daudz skaļāk nekā televīzijas raidījumi, kas psiholoģiski iepaido skatītāju pievērst uzmanību. …

Author's comment
Atlants