-
JIT (Just in Time) metode
Research Papers13 Communications, Transport, Marketing, Advertising, Economics
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ievads | 3 |
2. | „Just in time” filozofija | 4 |
Vēsture | 4 | |
Nozīme | 4 | |
JIT elementi | 5 | |
3. | „Just in time” problēmas | 10 |
Grūtības JIT praktizēšanā | 10 | |
4. | „Just in time” iespējas Latvijā | 13 |
Uzņēmējdarbības veids | 13 | |
Infrastruktūra | 13 | |
Darbaspēks | 13 | |
5. | Secinājumi | 14 |
Izmantotās literatūras saraksts | 16 |
“Just in time” filozofija
• Vēsture
JIT filozofija radās Japānā, kad 1970. gadu Toyota Motors Company attīstīja jaunas idejas saisitībā ar materiālu un produktu menedžmentu. Toyota firmas plānotāji centās izskaust nevajadzīgos tēriņus gan attiecībā uz izejvielām, gan uz darbaspēku, iekārtām, ražošanas laiku, telpu un citām ar ražošanu saistītām aktivitātēm.( Nevajadzīgie tēriņi ir viss, kas pārsniedz minimuma līmeni, produkta rāzošanai).
Pirms JIT ieviešanas iepriekšējai ražošanas sistēmai bija daudz problēmu. Tai skaitā: krājumu problēmas, brāķa produkcija, augošas izmaksas, lielu partiju ražošana un piegādes kavējumi. Krājumu problēma iekļāva neizmantoto, uzkrātos krājumus, kas bija ne tikai neefektīvi, bet arī prasīja daudz pūļu to uzglabāšanai. Brāķa produkcija - ražotāji zināja, ka pietiktu tikai ar vienu atsevišķa produkta brāķi (defektu), lai iznīcinātu ražotāja reputāciju, tāpēc viņiem bija jārada “brāķu – brīva” produkcija. Visbeidzot, esošā sistēma pietiekami nenodrošināja ātru piegādi, tāpēc bija vajadzība pēc ātrākas un drošākas piegādes sistēmas, lai apmierinātu pircēju vajadzības. Šīs problēmas bija par pamatu lai izveidotu JIT sistēmu.
…
Apraksts par just in time vēsture,tā nozīme ražšana, tā elementi,problēmas, un iespējas Latvijā!
