-
Bērna bailes un to novēršana
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Baiļu saistība ar organisma fizioloģiju | 4 |
2. | Bērnu baiļu veidi atkarībā no vecumposma | 7 |
3. | Bērna baiļu pārvarēšana | 9 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantotā literatūra | 13 |
Ja bērns vecākiem neko nestāsta par savām bailēm, tad psihologs Sotņikovs savā rakstā stāsta, ka pastāv tāda ekspress diagnostika, lai noteiktu bērna emocionālo stāvokli. Piemēram, 3-5 dienu laikā vecākiem ir jāseko sekojošām bērna uzvedības parādībām:
• Nemiers, nervozitāte visas dienas garumā;
• Problēmas uz uzmanības koncentrēšanos uz kaut ko;
• Sejas vai kakla muskuļu sasprindzinājums;
• Kaprīzes un raudulīgums;
• Problēmas ar miegu un iemigšanu.
Ja kaut viens no aprakstītajiem simptomiem parādās sistemātiski, nepieciešams vērsties pie speciālista, lai veiktu padziļinātu diagnostiku.
Secinājumi
1) Bailes ir normāla parādība un ir viens no emociju veidiem, kurš saistīts ar pašsaglabāšanās instinktu. Bailes nevajag noliegt, bet pacietīgi soli pa solim censties tās pārvarēt.
2)Vislielākā loma bērnu pārvarēšanā ir bērna vecākiem. Vecāki ar savu uzvedību nedrīkst zaudēt bērna uzticēšanos, jo bērnam ar kādu jārunā par savām bailēm. Neizrunātas, ilgstoši nepārvarētas bailes un spriedze var radīt jau funkcionārus nervu sistēmas traucējumus.
3) Pirmsskolas vecuma bērnus pirms katras jaunas darbības (ārsta apmeklējums, peldēšana, sveša cilvēka apmeklējums u.c.) laicīgi jāsagatavo šim notikumam.
4)Skolas vecuma bērnam daudz var palīdzēt arī skolotāji, bet šajā posmā jau vairāk izpaužas katra bērna individualitāte un mazāk der vienotas metodes.
…
Šajā referātā “Bērna bailes un to novēršana” tiks apskatīts baiļu fizioloģiskais un psiholo-ģiskais aspekts bērniem līdz pusaudžu vecumam t. i. apmēram līdz 12 gadu vecumam. Ve-cāki vēlas izaudzināt veselu, labu cilvēku, kuram nebūtu problēmas ne darbā , ne personiska-jā dzīvē. Tomēr tieši mazā cilvēka audzināšana ir visgrūtākais darbs uz pasaules. Sabiedrībā visaugstāk mēs cilvēkos vērtējam labas komunikācijas spējas, spēju sadarboties komandā, izlēmību, uzticamību, drosmi, orientāciju uz rezultātu, vēlmi mācīties un iniciatīvu.