-
Mākslas darba raksturojums: Debesu templis jeb Tjeņtaņs
1)Kāds ir mākslas darba „liktenis” turpmākajos kultūras periodos (ja ir iespējams)?
2) Kā mākslas darbā risinātās tēmas, idejas, simboli attīstījušies līdz mūsdienām?
https://putidorogi-nn.ru/100-chudes-sveta/82-chram-neba-v-pekine
Debesu templis, tika uzcelts no 1406. līdz 1420. gadam, kad imperators Yongle atjaunoja Pekinu kā Ķīnas galvaspilsētu.
1530. gadā imperators Dzjajings pavēlēja uzcelt Debesu kupolu un Apaļo altāri.
1889. gadā galveno zāli iznīcināja zibens spēriens, un nākamajā desmitgadē to pārbūvēja.
1900. gadā, Jihatuānas sacelšanos laikā, templi izmantoja kā pagaidu komandpunktu. Tempļu kompleksa ēkas tika iznīcināti.
1918. gadā tempļa kompleksa teritorija tika pārveidota par publisku parku un atvērta sabiedrībai.
1998. gadā Debesu templis tika iekļauts UNESCO pasaules mantojuma sarakstā.
Imperatora dinastiju valdīšanas laikā parastie cilvēki nevarēja iekļūt Debesu tempļa parka plašajā teritorijā. Šodien par nelielu samaksu ikviens šeit var pavadīt pat veselu dienu.
Agri no rīta ir labākais laiks, lai apmeklētu Debesu templi. Jūs būsiet pārsteigti par cilvēku skaitu, kuri ieradās parkā vingrot. Blakus vecākiem cilvēkiem, kas pārvietojas lēni un vienmērīgi, saskaņā ar taijiquan (tai chi) noteikumiem, jūs vienmēr varat redzēt jauniešus, kas praktizē enerģiskus kung fu uzbrukumus. Viena cilvēku grupa var apgūt cīņas mākslas kustības ar zobeniem, bet otra var nodarboties ar aerobiku ar mūsdienu mūziku.
https://www.chinahighlights.ru/beijing/attraction/temple-of-heaven.htm
…
Debesu templis ir spilgts piemērs harmonijas un simbolisma nozīmei ķīniešu arhitektūrā. Tieši šeit imperators veica ziedojumus, kā arī godināja debesis un senčus ziemas saulgriežu laikā. Plāksnītes templī simbolizēja dievu garus. Būdami Debesu dēli, imperatori aizlūdza dievus par savu tautu un labas ražas sezonu, ka arī svinēja rituālus un upurus, lai godinātu debesīs. Minu un Cinu dinastiju laikā templī netika ielaisti parastie ļaudis.