Evaluation:
Published: 03.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 1.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 2.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 3.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 4.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 5.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 6.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 7.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 8.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 9.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 10.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 11.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 12.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 13.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 14.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 15.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 16.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 17.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 18.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 19.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 20.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 21.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 22.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 23.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 24.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 25.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 26.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 27.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 28.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 29.
  • Practice Reports 'Pedagoģiskās prakses atskaite', 30.
Extract

STUDENTA-SKOLOTĀJA KRITISKS PĒC-PRAKSES PAŠVĒRTĒJUMS
Es izgāju pedagoģisko praksi Rēzeknes 2.vidusskolā. Rēzeknes 2.vidusskola ir viena no lielākajiem skolām Rēzeknē un tai ir ļoti laba reputācijā. 2.vidusskolas audzēkni ļoti bieži ieņem augstas vietas pilsētas un valsts olimpiādēs, konkursos, sporta sacensībās un citos pasākumos.
Prakses laikā mans mentors bija angļu valodas skolotāja Raisa Dukaļska. Raisa Dukaļska ir augsti kvalificēta skolotāja ar ļoti lielu zināšanu krājumu un plašu pieredzi. Mans mentors palīdzēja man labāk iepazīties ar skolas organizēšanu, mācību procesa un audzināšanas darba organizēšanu, mācību metodēm, kurus viņa izmanto savā darbā, mācību uzskates līdzekļiem, vērtēšanas metodēm un kritērijiem. Mentors arī palīdzēja man gatavoties stundām, veidot stundas plānus, plānot savu darba laiku.
Prakses laikā es veicu angļu valodas skolotāja un klases audzinātāja pienākumus. Skolas dzīvē es jūtos ļoti labi. No sākuma es biju mazliet nervoza un satraukta, bet jau 2.prakses nedēļā es paliku droša un mierīga. Tā ka pagājušajā gadā es arī izgāju praksi Rēzeknes 2.vidusskola, es labi zināju skolotāju sastāvu un pat daudzus skolēnus. Ar skolēniem man izdevās izveidot ļoti labas draudzīgas attieksmes. Skolēni uztvēra mani nevis kā studentu, bet kā īstu skolotāju un mani tas ļoti iepriecināja.
Es kā skolotājs ļoti apzināti attiecos pret savu skolotāja lomu un pret saviem pienākumiem. Kad es redzēju, ka gan skolēni, gan paši skolotāji uztvēra mani kā īstu skolotāju, es centos pildīt savus skolotāja pienākumus vēl labāk un ar lielāku atbildību lai nepieviltu viņu cerības.
Prakses laikā man bija arī grūtības. Pirmkārt, man bija grūti piesaistīt darbam stundās pasīvus un nemotivētus skolēnus. Otrkārt, dažreiz man neizdevās labi noplānot stundas. Prakses laikā es sapratu, ka skolotājiem, kuri tikai sāc savu profesionālo darbību, ir ļoti svarīgi rūpīgi plānot savas stundas.
Prakses laikā mani ļoti pārsteidza manas klases skolēnu attieksme pret mani, jo tā bija ļoti labvēlīga, saprotoša un draudzīga. Pirms prakses es zināju, ka man ir jāiziet praksi 12.klasē, kur skolēni ir jau pieauguši, un viņus jau ir grūtāk kontrolēt un disciplinē ,nekā mazus bērnus. Pirms prakses es gatavojos daudz sliktākai attieksmei no skolēnu puses.
Prakses sākumā es izvirzīju mērķi uzzināt jaunus mācību metodes un pielietot tos praksē. Es uzskatu, ka man izdevās sasniegt šo mērķi, jo sadarbībā ar savu mentoru, ka arī ar savu klasi savā darbā es izmantoju dažādas mācību paņēmienus un metodes. Uzsākot praksi es arī plānoju uzlabot savas angļu valodas zināšanas, un es uzskatu, ka šo mērķi es arī sasniedzu, jo 12.klašu mācību viela ir diezgan grūta. Es ļoti daudz runāju angļu valodā, paplašināju savas angļu valodas leksikas zināšanas uzlaboju savas runāšanas prasmes.
Kopumā es uzskatu, ka mana pedagoģiskā prakse bija veiksmīga. Man palika ļoti patīkams iespaids pēc prakses. Es ļoti daudz ieguvu no šīs prakses, man izdevās sasniegt savus mērķus un izveidot ļoti labas attieksmes ar maniem skolēniem.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants