-
Administratīvo reformu galvenās iezīmes: idejas un prakse
Mērogs neapšaubāmi ir cieši saistīts ar citām organizācijas dimensijām, kas ir aprakstītas iepriekš. Papildus vispārējam „samazināšanas” spiedienam, kas izriet no taupības mērķiem, specializācijas un decentralizācijas tendences arī norāda uz daudzu valsts sektora organizāciju samazināšanos. Ideāla valsts sektora aģentūra, kā to paredz jaunās sabiedrības vadības pieejas un jaunās vadības ieviešanas entuziasti, būs „lēzena”, elastīga, specializēta („fokusēta”) un decentralizēta, un tādēļ, ļoti iespējams, visai maza.
2.6. Darba izpildes vērtējumi
No iepriekšējiem apakšpunktiem ir skaids, ka arvien pieaugošs darba izpildes vērtējums ir kļuvis par centrālo iezīmi daudzu valstu sabiedrības vadības reformās. Darba izpildes vērtējumi ir izpletušies jaunās sfērās, bieži tas ir bijis saistīts ar informācijas tehnoloģiju attīstību. Vairākās valstīs centieni paaugstināt valsts pakalpojumu kvalitāti ir noveduši pie darba izpildes rādītāju aptvēruma paplašināšanas.
Paplašināt darbības rādītāju sistēmas nozīmē tikai atrast līdz šim nevērtētas nozares vai organizācijas un tad pakļaut tās „apstrādei”. Tas nozīmē arī paplašināt vērtējumu aptvērumu no analītiskā viedokļa – sākt vērtēt ekonomisko un funkcionālo efektivitāti, nevis tikai ieguldītos resursus, procesus un atbilstību. Daudzas nacionālās audita iestādes kontrolei, piemēram, ir paplašinājušas savu darbu, skarot ne tikai atbilstības un likumības jautājumus un pat ejot tālāk par izšķērdības atklāšanu, lai ietvertu sarežģītākus ekonomiskās un funkcionālās efektivitātes un pakalpojumu kvalitātes jēdzienus.
…
1. Trajektorijas finanšu vadības reforma 2. Personāla vadības trajektorijas 2.1. Reformu apjoms un virziens 2.2. Garantēta karjera 2.3. Paaugstināšna amatā atbilstīgi izdienai un kvalifikācijai 2.4. Daļa no vienota visas valsts mēroga dienesta 2.5. Organizatoriskās trajektorijas 2.6. Darba izpildes vērtējumi 2.7. Ieviešanas veidi