Author:
Evaluation:
Published: 16.08.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Vēsturiski pedagoģiskās idejas', 1.
  • Summaries, Notes 'Vēsturiski pedagoģiskās idejas', 2.
  • Summaries, Notes 'Vēsturiski pedagoģiskās idejas', 3.
  • Summaries, Notes 'Vēsturiski pedagoģiskās idejas', 4.
Extract

Eigēnikas kustība
19.gs līdz otrā pasaules kara beigām.
Galtons
Sabiedrības dalījums sociālajā hierarhijā nosaka nevis katra sociālā slāņa pārstāvju ekonomiskās un politiskās iespējas realizēt savu gribu, bet gan šo slāņu piederīgo ģenētiskās atšķirības, t.i. jo "ģenētiski nepilnvērtīgāks" ir indivīds, jo zemākā sociālajā slāni atrodas. Attiecīgi, piederība sociālajam slānim liecina par "pilnvērtības" pakāpi.(K.Darlingtons"Dzīves fakti" (1953.) ) Mācības piekritēju mērķis bija uzlabot ne tikai atsevišķas nācijas, bet arī visas cilvēces bioloģiskās iedzimtības sastāvu. Raksturīgās slimības bija jāiznīdē. Bērnus sterilizē, vai atsevišķos gadījumos iznīcināšana.

Author's comment
Atlants