-
Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas
Mārketings dod iespēju veidot galīgo patērētāju vajadzības, labāk izmantot ekonomikas resursus makroekonomiskā mērogā sakarā ar preču apgrozības ātruma palielināšanos un preču krājumu samazināšanos, iegūstot mārketinga informāciju par resursu izvietojumu.
Kā zināms mārketings ieņem nozīmīgu lomu mūsdienu biznesā un nav noslēpums, tāpat kā visas citas zinātnes turpina attīstīties un parādās aizvien jaunas tā tendences un izpausmes. Mūsdienu marketings ir virzīts uz jaunu klientu piesaistīšanu, uz viņiem piedāvātās augstākās patērētāju vērtības, kā arī uz esošo klientu noturēšanas pa pilnīgiem viņu vajadzību apmierināšanas līdzekļiem. Pareizs marketings ir nepieciešams, lai sasniegtu labus rezultātus jebkurā kompānijā, lielā vai mazā, komerciālā vai nekomerciālā, nacionālā vai starptautiskā. Marketings ir kļuvis par neatņemamu stratēģijas daļu visos uzņēmumos.
Modernā mārketinga attīstību ietekmē daudzi sabiedrības attīstības faktori:
preču sortimentu paplašināšanās;
realizējamas preču skaita palielināšanās;
pasaules biznesa globalizēšana ( starptautisku kompāniju attīstība);
jaunu komunikāciju līdzekļu attīstība (Internet, e-pasts, TV pavadoņi u.c.);
zinātnes un tehnikas līdzekļu attīstība ( komunikāciju veidu dažādība
datori, mobilie telefoni; transporta veidu dažādība un ātrums;
jauno produktu skaita un apgrozījuma palielināšanās);
ražošanas specializācijas un tehnoloģijas attīstība (lielo kompāniju apvienošana);
cilvēku dzīves līmeņa paaugstināšanās ( vajadzību palielināšanās pēc produktu kvalitātes un maksātspējas palielināšanās).…
Reklāma ir specializēta komunikācija. Reklāma vēsturiski bijusi kā attīstības daļa un komunikācijas tehnoloģijas atbalsts. Reklāma ir mārketinga komunikācijas līdzeklis, kas tiek izmantots, lai pārraidītu informāciju par produktu, pakalpojumu vai ideju plašākai auditorijai. Reklāma atrodas starp fleksibilākajiem un adaptīvākajiem mārketinga komunikācijas elementiem. Termins mārketings ekonomiskajā literatūrā parādījās 19. un 20. gadsimta mijā, un tiešā nozīmē skaidrojams kā tirgus darbība, darbs ar tirgu. Šis angļu valodas vārds pārņemts daudzās pasaules valodās. Latviešu valodā šā jēdziena izteikšanai ieteikts izmantot divus vārdus, izceļot tirgus zinību praktisko un teorētisko jomu. Ekonomikas nozari, kas nodarbojas ar produktu sadali un maiņu, sauc par tirgvedību. Zināšanu kopumu par produktu realizāciju, apgrozījumu, preču pieprasījuma un piedāvājuma attiecībām un citiem ar pirkšanu un pārdošanu saistītiem jautājumiem, kā arī attiecīgo praktisko darbību, sauc par tirgzinību.
