Author:
Evaluation:
Published: 22.03.2018.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Used
  • Research Papers 'Izglītības funkcijas un masu mediji', 1.
  • Research Papers 'Izglītības funkcijas un masu mediji', 2.
  • Research Papers 'Izglītības funkcijas un masu mediji', 3.
Extract

Izglītības funkcijas iedala manifestās jeb deklarētajās un latentās jeb slēptajās. Primārā funkcija ir manifestā, kas nodrošina sabiedrības locekļu socializāciju un kultūras nodošanu no paaudzes uz paaudzi. Savukārt latentā izglītība ir nozīmīga, jo tā darbojas kā sociālās kontroles līdzeklis, nodrošinot kārtību un sabiedrības locekļu integrāciju.
Funkcionālisma pārstāvji uzskata izglītības institūtu par nepieciešamu, jo tas veicina sabiedrības attīstību. Konfliktu teorijas pārstāvji izglītību aplūko kā resursu, kas rada cīņu sabiedrībā par varu, ienākumiem un statusu. Konflitologi uzskata, ka izglītības institūta funkcija ir kalpot sabiedrības augstākā slāņa vajadzību apmierināšanai, tādējādi veicinot šķiru nevienlīdzību. Šai teorijai man ir grūti piekrist, jo uzskatu, ka izglītība kalpo visu slāņu interesēm, zināšanas ir nozīmīgas neatkarīgi no tā, kuras šķiras pārstāvis esi. Jo izglītotāks cilvēks, jo grūtāk ar viņu manipulēt.
Par skolu sauc mācību un audzināšanas iestādi izglītības iegūšanai. Sākumskolā bērni iemācās valodu un vienkāršas matemātiskās prasmes. …

Atlants