Author:
Evaluation:
Published: 08.04.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Ētika un estētika pirmsskolā', 1.
  • Summaries, Notes 'Ētika un estētika pirmsskolā', 2.
  • Summaries, Notes 'Ētika un estētika pirmsskolā', 3.
  • Summaries, Notes 'Ētika un estētika pirmsskolā', 4.
  • Summaries, Notes 'Ētika un estētika pirmsskolā', 5.
  • Summaries, Notes 'Ētika un estētika pirmsskolā', 6.
Extract

Tiem, kam ikdienā nav regulāra saskarsme ar pirmsskolas vecuma bērniem, iespējams, ir samērā grūti iedomāties, kā tik nopietnas un sarežģītas mācības kā ētika un estētika var tik saistītas ar bērnu pirmsskolas vecumā.
Daudzi uzskata, ka ētika un estētika ir pieaugušo prioritāte, taču es, pēc saviem ilgajiem darba gadiem bērnu dārzā, esmu sapratusi, ka tas nebūt tā nav. Varu apgalvot, ka ētiskā un estētiskā audzināšana ir pirmsskolas pedagoģiskā procesa neatņemama sastāvdaļa.
Lai pamatīgāk iedziļinātos šīs tēmas izpētē, bija nepieciešams ar to terminu, kas tiks izmantoti manā darbā, zinātnisko skaidrojumu.
1. ētika
mācība par morāli, par tikumību kā vienu no sabiedrības apziņas formām.
(Svešvārdu vārdnīca, Liesma 1978, 208. lpp.)
cilvēka tikumiskās rīcības normu sistēma, viņa pienākumi pret sabiedrību, pret savu tautu, šķiru un ģimeni.
Zinātnes nozare, kuras pētījuma objekts ir morāle.
(Ģimenes enciklopēdija, 1. daļa, Galvenā enciklopēdiju redakcija, Rīga 1989, 117. lpp.)
(Svešvārdu vārdnīca, Liesma 1978, 208. lpp.)
2.estētika – mācība par daili, mākslu un daiļradi.
(Svešvārdu vārdnīca, Liesma 1978, 208. lpp.).…

Author's comment
Atlants