Evaluation:
Published: 16.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 1.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 2.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 3.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 4.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 5.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 6.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 7.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 8.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 9.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 10.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 11.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 12.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 13.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 14.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 15.
  • Presentations 'Viduslaiku mūzika', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Mūzika Viduslaikos   
  Dziedāšanas paņēmieni   
  Kristīgās reliģijas mūzika   
  Katoļu dievkalpojumu iedalījums   
  Katoļu dievkalpojuma senās daļas   
  Dziedājuma vienkāršojums   
  Laicīgā mūzika   
  Daudzbalsības izveidošanās   
Extract

Mūzika Viduslaikos
Sākotnēji mūzika ārpus baznīcas tikpat kā nepastāv. Kristīgās mūzikas pirmsākumi meklējami ebreju sinagogā lajos dziedājumos (Tuvajos Austrumos).
Baznīca pārņem pašu vienkāršāko mūzikas daļu, jo sākotnēji kristīgā ticība bija nelegāla līdz 5.gs. dievkalpojumos aizliegts lietot mūzikas instrumentus, iztiek tikai ar dziedāšanu, kas sākumā ir vienbalsīga . Tas nav spēkā Bizantijā, kur baznīcā ienāk ērģeles.
7.gs. pāvests Vistaliāns nosaka, ka ērģelēm jābūt kā obligātam baznīcas instrumentam, bet masveidā ērģeles parādās tikai 11./12.gs. (īstas ērģeles - 15./16 )
DZIEDĀŠANAS PAŅĒMIENI
Psalmodiskais solo;
Responsoriālais solo - dzied solists un atbild koris;
Antifonais dziedājums - vienu un to pašu psalmu pārmaus dzied divi kori.…

Atlants