Author:
Evaluation:
Published: 02.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 1.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 2.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 3.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 4.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 5.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 6.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 7.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 8.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 9.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 10.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 11.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 12.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 13.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 14.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 15.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 16.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 17.
  • Presentations 'Renesanses laika mūzika', 18.
Extract

Humānisma ietekmē mūzikā izvirzījās komponista
1. personība,
2. viņa radošā izdoma,
3. cilvēciskās jūtas un pārdzīvojumi.
Humānisms mūzikā galvenokārt ir izpaudies kā laicīgo strāvu pastiprināšanās, t.i., spirgts ritms, krāšņa un bagāta skaņu mākslas valoda, izmantoti dejas žanra elementi, gaiši noteiktas mažora skaņkārtas.

Garīgās un laicīgās mūzikas pretstati un konflikti mazinās, un lielākā daļa komponistu strādā abās jomās. Bet pats galvenais – mūzika vairs netiek uzskatīta tikai par izklaidi vai, tieši pretēji, par dievkalpojuma sastāvdaļu, bet gan iemanto patstāvīga un nopietna mākslas veida statusu.
14.gadsimtā itāļu mūzikā ienāk jauns virziens ars nova (latīniski – jaunā māksla), kuras pārstāvji galvenokārt pievērsās laicīgās mūzikas žanriem.
Mūziku var uzskatīt par vienu no renesanses kultūras spožākajām virsotnēm.…

Author's comment
Atlants