Author:
Evaluation:
Published: 10.01.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Imanuels Kants. Spriestspējas kritika ', 1.
  • Summaries, Notes 'Imanuels Kants. Spriestspējas kritika ', 2.
  • Summaries, Notes 'Imanuels Kants. Spriestspējas kritika ', 3.
  • Summaries, Notes 'Imanuels Kants. Spriestspējas kritika ', 4.
  • Summaries, Notes 'Imanuels Kants. Spriestspējas kritika ', 5.
  • Summaries, Notes 'Imanuels Kants. Spriestspējas kritika ', 6.
  • Summaries, Notes 'Imanuels Kants. Spriestspējas kritika ', 7.
  • Summaries, Notes 'Imanuels Kants. Spriestspējas kritika ', 8.
Extract

Mākaslas raksturojums I.Kanta darbā.

Par mākslu vajadzētu dēvēt tikai brīvu radīšanu, ti.i., radīšanu ar patvaļu, kas savas rīcības pamatā liek prātu.
Mākaslas produkts; tā radošais cēlonis bijis domāts ar noteiktu mērķi, un produktam par savu formu jāpateicas šim mērķim.
Par mākslu nepavisam nesauc to, ko var izdarīt, ja vien zina, kas jādara, un tātad arī pietiekami labi zina, kādām jābūt iecerētajām sekām. Tikai tas, kā darīšanai, pat ja to pilnībā zina, tomēr vēl trūkst prasmes, attiecas uz mākslu.
Māksla atšķiras arī no amata; mākslu sauc par brīvo mākslu, bet amatu var saukt arī par algotu mākslu.…

Author's comment
Atlants