Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Iztēles būtība, tās komponenti pirmsskolas vecumposmā', 1.
  • Summaries, Notes 'Iztēles būtība, tās komponenti pirmsskolas vecumposmā', 2.
  • Summaries, Notes 'Iztēles būtība, tās komponenti pirmsskolas vecumposmā', 3.
  • Summaries, Notes 'Iztēles būtība, tās komponenti pirmsskolas vecumposmā', 4.
  • Summaries, Notes 'Iztēles būtība, tās komponenti pirmsskolas vecumposmā', 5.
  • Summaries, Notes 'Iztēles būtība, tās komponenti pirmsskolas vecumposmā', 6.
Extract

Objektīvās pasaules atspoguļošana noris divos savstarpēji saistītos līmeņos. Pirmais līmenis – sajūtas, uztvere, priekšstati (tēlainā atmiņa). Šī līmeņa atspoguļošanas priekšmets un rezultāts ir apkārtējās pasaules tēli. Otrajā līmenī pasaule tiek atspoguļota vispārināti un netieši, un to nodrošina domāšana. Šī procesa priekšmets un rezultāts ir jēdzieni, spriedumi, slēdzieni, t.i., jaunas domas. Cilvēks spēj veidot jaunus tēlus.
Iztēle operē ar tēliem, kas rodas sajūtās un uztverē un nostiprinās atmiņas priekšstatos. No šiem tēliem iztēle veido jaunas sakarības. Tāpēc iztēle ir cieši saistīta ar tēlaino atmiņu. Priekšstats ir pamatmateriāls iztēlei, kas veic jaunrades funkciju – uz tās pamata rodas jauns, agrāk neuztverts tēls.…

Author's comment
Atlants