Author:
Evaluation:
Published: 05.06.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Masu mediji kā ceturtā vara', 1.
  • Summaries, Notes 'Masu mediji kā ceturtā vara', 2.
  • Summaries, Notes 'Masu mediji kā ceturtā vara', 3.
Extract

Masu mediji kā sociāls institūts no socioloģiskās konflikta teorijas viedokļa. Masu mediji ir plaši izplatīti informācijas un viedokļu, kā arī stereotipu konstruēšanas līdzekļi. Iekļauj drukātos (avīzes, žurnāli), radio, televīziju un elektroniskos medijus.
Masu medijus ir pieņemts uzskatīt par sabiedrības ceturto spēku jeb ceturto varu, kas lielā mērā nosaka tās virzību. Par šī atzinuma pirmsākumu pieņemts uzskatīt 1787. gadu, kad īru valstsvīrs, filozofs un politikas teorētiķis Edmunds Bērks (Burke, 1729 –1797) Monteskjē (Montesquieu, 1689-1755) "Likumu garā" formulēto varas triādi ( likumdošana, izpildvara un tiesu vara) papildināja ar ceturto – žurnālistu varu. Daži komunikācijas speciālisti gan gatavi atzīt minēto apzīmējumu par neglābjami novecojušu. [2.]…

Author's comment
Atlants