Author:
Evaluation:
Published: 27.09.2021.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Poļu, ungāru un čehu nacionālā skola', 1.
  • Summaries, Notes 'Poļu, ungāru un čehu nacionālā skola', 2.
Extract

3) Kurš nacionālo skolu pārstāvis Tavuprāt visveiksmīgāk iemieso nacionālo skolu ideju? Kāpēc?
- manuprāt, visveiksmīgāk to iemieso čehu nacionālās skolas pārstāvis Bedržihs Smetana, kas savos darbos ir ietvēris lielu apjomu nacionālo simbolu, tautas sadzīvi, mitoloģiju, kas visbūtiskāk iemieso čehu garu.

4) Nosauc divus nacionālo skolu pārstāvjus, kuri savā mūzikā izmantojuši arī citu kultūru elementus? Kādus? Kāpēc šie pārstāvji ir izvēlējušies tieši šīs kultūras?
- Antonīns Dvoržāks – izmanto slāvu kultūras elementus (‘’Slāvu dejas’’) un arī ASV kultūras elementus (9. Simfonija ‘’No Jaunās pasaules’’), jo dzīvoja un strādāja Ņujorkā;
- Ferencs Lists – izmanto šveiciešu un itāļu kultūras elementus (‘’Klejojumu gadi’’), kurus iepazina no ceļojumiem Eiropā.

Author's comment
Atlants