-
Produktu sadale. Mazumtirdzniecība
Lēmums par mērķtirgu. Problēma atlasīt un noteikt mērķtirgu mazumtirgotājam ir tikpat aktuāla, kā preču ražotājam. Segmentēšanas principi un metodes kopumā derīgi arī mazumtirdzniecībai. Taču ir jāņem vērā šīs nozares īpatnības, kas saistītas ar tiešiem kontaktiem ar pircējiem. Mazumtirdzniecības tirgotājam ir regulāri jāpēta mērķtirgus, lai apmierināt savu patērētāju vajadzības.
Lēmums par sortimentu un kvalitāti kļūst par galveno faktoru konkurentu cīņā starp mazumtirdzniecības uzņēmumiem. Līdz ar to mazumtirgotājam ir jāpieņem lēmums par sortimentu, pamatojoties uz kopējiem principiem, atšķirībām savā nozarē un izvēlējiem mērķtirgiem.
Lēmums par servisu. Mazumtirgotājam, ņemot vērā savas iespējas, konkurences apstākļus un patērētāju vajadzības, ir jāizlemj par kompleksiem pakalpojumiem. Visus pakalpojumus mazumtirdzniecībā var dalīt pirmspārdošanas, pēcpārdošanas un papildus pakalpojumos.…
Mazumtirdzniecība ir jebkura darbība, pārdodot preci vai pakalpojumus tieši galīgajam pircējam viņa personīgām, nekomerciālām vajadzībām. Mazumtirgotāji ir ļoti dažādi, un parādās aizvien jaunas formas. Svarīgākie mazumtirdzniecības veikalu veidi ir sekojošie: specializētais veikals, universālveikals, lielveikals, ikdienas preču veikals, zemāku cenu veikals un nocenoto preču veikals. Tāpat kā produkti, arī mazumtirdzniecības veikalu veidi iziet attīstības un krituma posmus, kas var tikt aprakstīti kā mazumtirdzniecī¬bas dzīves cikls. Līdz ar to jauni veikalu veidi parādās pēc tam, kad parastie mazumtirdznie¬cības veikalu veidi paplašina sniegto pakalpojumu klāstu un paaug¬stina cenas, lai nosegtu izmaksas. Savukārt paaugstinātās izmaksas dod iespēju jaunām mazumtirdzniecības formām parādīties ar zemākam cenām un šaurāku pakalpojumu klāstu.