Author:
Evaluation:
Published: 02.11.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Socializācija. Deviance. Sociālā kontrole', 1.
  • Summaries, Notes 'Socializācija. Deviance. Sociālā kontrole', 2.
  • Summaries, Notes 'Socializācija. Deviance. Sociālā kontrole', 3.
  • Summaries, Notes 'Socializācija. Deviance. Sociālā kontrole', 4.
Extract

Kādi faktori apvieno indivīdus sabiedrībā? Kādi spēki viņiem liek sadarboties? Kādēļ cilvēki, pēc iedzimtām īpašībām būdami visi dažādi, uzvedas tik līdzīgi? Kādēļ tik lielā mērā vienādi ir dzīves stereotipi – rīcības veids, attieksme pret lietām un parādībām, priekšstati par dzīves jēgu? No jaundzimuša bērna, veidodamies par sociālu būtni, cilvēks sāk apzināties savu statusu un mācīties tam atbilstošas sociālās lomas, apzināties savu vietu sociālajā sistēmā un mācīties tai atbilstošos sociāli nozīmīgās darbības veidus, apgūt sabiedrībā vispārpieņemtu simboliku, internalizēt sabiedrības vērtības un no sabiedrības uzkrātajām atziņām par pasauli veidot savas zināšanas. Psihologi un sociologi to sauc par socializēšanos.
Sociālās attiecības lielākoties nav simetriskas – visi to dalībnieki vienlaikus ir iedarbības subjekti un objekti.…

Atlants