-
Konkurences metodes
Research Papers21 Economics, Marketing, Advertising, Business
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | Konkurence | |
1.1. | Konkurences veidi | |
1.2. | Konkurētspējas novērtējums | |
1.3. | Konkurences cena | |
1.4. | Konkurence un reklāma | |
2. | Konkurences analīzes metodes | |
2.1. | Bostonas konsultantu grupas matrica | |
2.2. | Konkurences novērtēšanas subjektīvā metode | |
2.3. | Portera modelis | |
3. | A/S „Rīgas piena kombināts” konkurences analīze | |
3.1. | Uzņēmuma A/S„Rīgas piena kombināts” raksturojums | |
3.2. | Portera piecu spēku modeļa izmantošana saldējuma nozarē | |
3.3. | Konkurences subjektīvās metodes izmantošana | |
3.4. | Rezultātu salīdzinājums | |
Secinājumi | ||
Priekšlikumi |
Darba izstrādes procesā tika izmantoti dažādi pētījuma avoti. Piemēram, pētīta literatūra, iepazīti dažādi informācijas avoti, analizēta un izvērtēta AS „Rīgas piena kombināts” konkurences analīzes. Izmantota vispārējā un speciālā literatūra - A. Rožkalns, A. Zālīte, I. Soide, R. Vilīte „Tirgzinības pamati: mācību līdzeklis”, Grigorijs Oļevskis „Uzņēmējs un tirgus”, Džims Blaits „Mārketings: rokasgrāmata”, Georgs Libermanis „Tirgus, cena, konkurence”, I. Geipele „Tirgvedības stratēģiskā vadīšana būvniecībā: mācību grāmata” un E.Gaile-Sarkane, I.Andersone, R.Greitāne „Situācijas un uzdevumi tirgzinībās”. Kā arī tika izmantoti interneta resursi. No šiem literatūras avotiem iegūti skaidrojumi konkurencei, konkurences analīzes metodēm, kā arī informācija par A/S „Rīgas piena kombināts”.
Kursa darbā tiek analizēta A/S „Rīgas piena kombināts” uzņēmuma saldējuma nozare.
Darba struktūra. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 11 apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, bibliogrāfiskā saraksta un 4 attēliem.
Laika struktūra:
1) 1. posms – teorijas izpēte no 2011. gada 3. oktobra līdz 2011. gada 16. novembrim;
2) 2. posms – datu vākšana no 2011. gada 13. novembra līdz 2011. gada 17. novembrim;
3) 3. posms – secinājumu un darba uzrakstīšana no 2011. gada 3. oktobra līdz 2011. gada 14. decembrim.…
Lai uzņēmums varētu veiksmīgi pastāvēt, attīstīties un darboties, tam ir jādomā par dažādām mārketinga aktivitātēm, jaunu preču sortimentu un par veidiem, kā piesaistīt potenciālos patērētājus. Viens no svarīgākajiem iemesliem ir tāds, ka ikvienam uzņēmumam ir jādomā par to, lai tas būtu labākais starp savas nozares uzņēmumiem. Tā ir konkurence. Konkurence ir veselīga, jo tādā veidā tā piespiež uzņēmumiem kļūt vēl labākiem. Pašreiz liela loma ir patērētājiem jeb pircējiem, jo tie izvēlas, kura uzņēmuma produkciju iegādāties un kuru nē. Tāpēc uzņēmumi izmanto vērienīgas reklāmas to piesaistei un uzlabo savu produkciju. Kursa darbā tiek pētīts uzņēmums A/S „Rīgas piena kombināts”, kurš ir līderis no Latvijas saldējuma ražotājiem. Uzņēmumam ir trīs saldējuma zīmoli – „TIO”, „Ekselence” un „POLS”. Vairākus gadus saldējuma zīmols „POLS” ir uzņēmuma un Latvijas saldējuma nozares līderis. Darbā tika analizēta konkurences analīze uzņēmumam A/S „Rīgas piena kombināts”, kur tika pielietotas divas pētīšanas metodes. Uzņēmums bez mārketinga pasākumiem nav iedomājams, jo ar tā palīdzību var panākt to, cik uzņēmums būs veiksmīgs, kādu vietu tas ieņems sabiedrībā un kā patērētāji uztvers saldējuma plašo sortimentu. Kursa darba mērķis ir savākt, izpētīt un analizēt A/S „Rīgas piena kombināts” konkurences analīzi, kā arī uzņēmuma vietu starp citiem saldējuma ražotājiem. Lai īstenotu kursa darba mērķi, tad darbā tiks pielietotas šādas konkurentu analīzes metodes - Portera piecu spēka modelis, konkurences subjektīvās novērtēšanas metode, anketēšana, pētījuma apkopošana un analīze.