Evaluation:
Published: 07.09.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 1.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 2.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 3.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 4.
Extract

Starpnieki ir mazumtirgotāji, vairumtirgotāji, tirdzniecības aģenti un citi indivīdi, kas izplata uzņēmuma produkciju. Uzņēmumam nepieciešams veidot labas attiecības ar visiem starpniekiem, lai nodrošinātu savu preču veiksmīgu piegādi patērētājiem. Starpnieki ir arī mārketinga pakalpojuma sniedzēji, piemēram, tirgus izpētes aģentūras, reklāmas aģentūras, piegādes uzņēmumi, kas nodrošina transportu un noliktavas, kā arī izstāžu rīkotāji. Attiecību veidošana ar starpniekiem ir nozīmīga mārketinga darbinieku pienākumu daļa, taču jāatceras, ka starpnieki darbojas katrs savā nozarē un cenšas sasniegt savus izvirzītos mērķus. Līdzīgi kā ar piegādātājiem, labas partnerattiecības, sekmīga komunikācija un informācijas apmaiņa ar starpniekiem uzņēmumam nāk tikai par labu.
Arī sabiedrība veido uzņēmuma mikrovidi. Ar sabiedrību tiek apzīmētas visas tās grupas, kas ietekmē vai var potenciāli ietekmēt uzņēmumu. Tās var būt gan finanšu aprindas ( bankas, akcionāri, kas kontrolē uzņēmuma finanses), gan valsts iestāžu kontaktauditorijas, gan vietējo masu saziņas līdzekļu kontaktauditorijas, gan pilsoniskās darbības grupas (uzņēmumi aktīvi piedalās šo grupu rīkotajos pasākumus – labdarības pasākumi, apkārtējās vides sakopšana u. tml. – tādejādi veidojot pozitīvu uzņēmuma tēlu) u.c. Mārketinga darbības, kas saistīta ar šīm sabiedrības grupām, tiek sauktas par sabiedriskajām attiecībām.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants