Author:
Evaluation:
Published: 18.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 1.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 2.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 3.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 4.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 5.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 6.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 7.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 8.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 9.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 10.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 11.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 12.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 13.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 14.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 15.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 16.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 17.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 18.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 19.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 20.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 21.
  • Practice Reports 'Sociālā pedagoga darbība', 22.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Skaidrojošā vārdnīca    4
3.  Skolas struktūras    5
3.1.  Skolas situācijas apraksts    5
3.2.  Skolas mērķi un uzdevumi    6
3.3.  Skolas vadības struktūra    7
4.  Klienti    7
4.1.  problēmas, to cēloņi    7
4.2.  vecāku viedoklis    9
5.  Sociālā pedagoga profesionālā darbība    10
5.1.  vispārīgais raksturojums    10
5.2.  lomas, funkcijas un metodes    11
5.3.  starpprofesionāļu sadarbība    12
5.4.  amata apraksts    14
5.5.  ieteikumi darba kvalitātes celšanai    15
6.  Situācija pilsētā    16
7.  Nobeigums    17
8.  Izmantotās literatūras saraksts    20
9.  Pielikumi    21
Extract

„Pētījumi rāda, ka tikai nedaudz kā puse pieaugušo skolas gadus atceras ar pozitīvām emocijām. Tāpat psihologu pētījumi dažādu valstu skolās rāda, ka liela daļa skolēnu ar grūtībām iekļaujas skolas dzīvē. Apmēram trešdaļai bērnu raksturīga paaugstināta nogurdinamība, saslimstība, miega traucējumi, nosliece uz baiļošanos. Apmēram 15% bērnu ir ar traucējumiem, kas izpaužas vājā spējā apgūt mācību vielu, uzvedībā un savstarpējo attiecību veidošanā. Pirms vairākiem gadiem Latvijas skolās tika veikti pētījumi par skolēnu pašsajūtu. Iegūtie dati liecināja, ka 32% skolēnu nejutās laimīgi, 2% domāja, ka ir nelaimīgi. 10-12% bērnu bija novērojamas depresīvās pazīmes. 31% skolēnu nepatika vai ļoti nepatika skolā, 52% bērnu izjūta bailes no skolotājiem.” [ 6; 47 lpp.]
Visu dzīvi dzīvoju Ludzā, un tā ir samērā maza pilsēta, tāpēc daudzus cilvēkus pazīstu un redzu, ka ir sociālās problēmas – dažādas atkarības, liels bezdarbs, vardarbība ģimenēs, novārtā pamestie bērni. Novēroju, ka bērni ļoti bieži manto vecāku negatīvos uzvedības modeļus un sociālās problēmas.
„Skola ir galvenā socializācijas institūcija, kur bērni ne vien apgūst akadēmiskās prasmes, bet arī veido savu sociālo uzvedību. … Bērna personības, sociālo, emocionālo un kognitīvo attīstību vieno nesaraujamas saites. Lai gan skolas uzmanības centrā ir bērna mācību un izziņas prasmes un spējas, svarīga, bet nepietiekami attīstīta joma ir bērna veselīga sociālā attīstība” [ 4; 411 lpp.] Es izvēlējos par savu prakses vietu Ludzas pilsētas domes Ludzas 2. vidusskolu, kur strādā sociālais pedagogs – vienīgais pilsētā. Mani interesē sociālā pedagoģija tāpēc, ka, manuprāt, tas ir to zināšanu kopums, kurš speciālistam dod iespēju palīdzēt iejusties skolas dzīvē, uzlabot skolēna – skolotāja attiecības, jo starp to, kas māca un kas mācās ir nevienlīdzība, risināt sociālās problēmas, konfliktus ģimenē un skolā, un pat mainīt deviatīvo un delikvento rīcības modeļus pašā pirmssākumā – bērnībā.

Prakses MĒRĶIS

Izpētīt skolas sociālā pedagoga faktisko profesionālās darbības saturu, iemācīties analizēt klientu problēmas, to cēloņus un novēršanas metodes, gūt priekšstatu par sociālā pedagoga lomu un vietu pilsētā.

Prakses UZDEVUMI

1.Iepazīties ar prakses vietas vispārīgo raksturojumu.
2.Iepazīties ar skolas vadības struktūru un sociālā pedagoga vietu tajā.
3.Analizēt attiecīgo likumdošanu un statistiku.
4.Veikt klientu un to problēmu loka izpēti.
5.Analizēt problēmu cēloņus.
6.Pētīt sociālā pedagoga darba lauku, pienākumus, dokumentāciju un pielietojamās metodes.
7.Gūt priekšstatu par starpprofesionālo sadarbību.
8.Veidot sociālā pedagoga amata aprakstu.
9.Iepazīties ar citu pilsētas mācību iestāžu darbinieku viedokļiem par sociālā pedagoga vietu un lomu Ludzā.
10.Apskatīt sociālā pedagoga darba perspektīvas pilsētā.…

Author's comment
Atlants