Evaluation:
Published: 07.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
  • Essays 'Kādam jābūt skolotājam?', 1.
Extract

Kad bērns sāk iet bērnudārzā viņš jūtas viens, neaizsargāts un pārsteigts, tieši šajā situācijā audzinātājai ir jāpalīdz bērnam iejusties, būt pārliecinātam un drošam. Te parādās ļoti nozīmīga audzinātājas īpašība-vispusība. Es to izprotu, kā audzinātājas spēju iejusties jebkurā lomā-kā skolotājai, kā rotaļu biedrenei, kā uzticības personai, atkarīgi no situācijas un vajadzības. Profesionālam pirmsskolas skolotājam ir jāmāk ieturēt distance , kas vēsta: „Es esmu jūsu audzinātāja un Jums mani ir jāciena!” Šis vēstījums, protams, nav tik strikts kā pirmajā mirklī izklausās, tas drīzāk ir kā palīgs gan darbā, gan audzinātājas personīgajā dzīvē. Bērni ir kā sūklīši, kas uzsūc visu informāciju un turpmāk izmanto to savā – bērnu –dzīvē. Bērnu dzīvīte, protams, ir daudz citādāka, kā pieaugušo, vai skolēnu dzīve. Tieši šī iemesls dēļ bērniem ir svarīgs mācīšanās veids un mācīšanās vide. Kā zināms, bērni ar kustībām un tausti, tas ir sensoriski, uztver apkārtējo pasauli, iemācās daudz ātrāk un efektīvāk nekā verbāli. Tieši tāpēc bērniem ir vairāk jārosās, runājot un stāstos pasakas, neradot vizuālo pasauli, netiek sekmīgi veikta bērnu attīstība.Un šeit ir svarīgs aspekts- vide.…

Author's comment
Atlants